חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      מכון לאבחון לקויות למידה

      במכון לאבחון לקויות למידה, תוכלו לעבור את האבחון הנדרש לילדכם, כדי לאתר את הקושי הספציפי שגורם לו להתרחק מההישגים שהוא יכול היה להגיע אליהם. מיצוי הפוטנציאל האישי של כל אחד מאתנו בחברה אוריינית מחייב אותנו לרכוש מיומנויות של שפה בקריאה, כתיבה וגם כישורים מתמטיים שונים שמספיקים לנו על מנת להתנהל בעולם המודרני.

      ללא כישורים אלה לא נוכל ללמוד את החומר הדרוש לנו כדי להשכיל ולהתקדם בחיים, וזאת גם אם נבחר שלא ללמוד לימודים אקדמיים. בכל מקרה, קריאה וכתיבה הן מיומנויות בסיסיות, בין השאר משום  שפעולות רבות מתבצעות כיום באמצעות  המחשב והאינטרנט, וכדי להיות מסוגלים לבצע אותן יש צורך בקריאה תקינה וכתיבה נכונה.

      לצורך זה, יש לגשת למקום המתאים. מכון לאבחון לקויות למידה, שבו אפשר לעבור מבדקים שונים גם לילדים, לנוער ולמבוגרים, הוא תחנה חשובה בדרך לפתרון, כדי שתוכלו לדעת מה בדיוק מונע מכם להגיע לפסגת היכולת שלכם בתחום הבעייתי.

      מכון לאבחון לקויות למידה: הדימוי העצמי תלוי בלמידה

      תת הישגיות של אנשים, גורמת להם לדימוי עצמי נמוך מהרגיל, ולכן גם מפחיתה מעוצמת המוטיבציה שלהם להגיע להישגים כלשהם בכלל. הפוטנציאל האישי תלוי באבחון נכון. לכן, מכון לאבחון לקויות למידה ייתן לכם את המענה לצורך זה, ויתווה לכם את הדרך למציאת מערכת הטיפולים והעזרה המקצועית שנחוצה לכם ולילדכם, על מנת להתגבר על הקושי, ולהתמודד עם הדרישות האורייניות של ימינו.

      במכון זרחין שהוא מכון לאבחון לקויות למידה וטיפול בילדים בעלי לקויות למידה שונות, מדיסלקציה ועד הפרעות קשב וריכוז, אנו ניגשים לילדים בדרך ייחודית. מאחר שהבעיה של לקות למידה נעוצה בחשיבה קוגניטיבית, אנו נוקטים בגישה של הפעלת חושים נוספים ואינטואיציה, כדי לתקן את הנתקים הקוגניטיביים שגורמים ללקות הלמידה, על מנת להגיע לפתרון שורשי ומוחלט שלה. כדי לשמוע יותר על שיטת מכון זרחין התקשרו לקבל פרטים בהקדם.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        מידע נוסף בנושא

        מאמץ של העין ולקויות למידה

        תהליכי הלמידה שדורשים תפקוד מרוכז, ממושך ומאומץ של העין, הם בדרך כלל קריאה מספר או חוברת, והעתקה מהלוח. אלו תחומים שבהם באות לידי ביטוי לקויות למידה שונות. בקריאה הילד נדרש למקד את העיניים בשטח המצומצם של הדף, ולהניע אותם בקצב תקין, מאות לאות, ממילה למילה ומשורה לשורה. בהעתקה מהלוח הילד נדרש להביט לטווח רחוק, ללוח, ומיד להחזיר את  העיניים למחברת, לראייה לטווח קרוב. הפעולה של ההתכנסות וההתרחקות שחוזרת על עצמה שוב ושוב מהווה מאמץ מיוחד לעין.

        רמת הקושי של לקויות למידה אלו יכולה להשתנות מילד לילד, וכך גם סוג הקושי. לדוגמה, הפגיעה ביכולת הקריאה יכולה להשתנות מילד לילד. אצל ילד אחד הקושי יכול להיות חמור ולגרום לשיבושים וטעויות רבות בקריאה, ואצל ילד אחר הקושי יכול להיות פחות חמור ולהתבטא בקריאה תקינה אבל איטית. אצל ילד אחד הבעיה יכולה לבוא לידי ביטוי כבר במילים הראשונות שהוא קורא, ואצל ילד אחר הבעיה יכולה להתבטא במלואה רק לאחר מאמץ רב יותר של קריאת כמה שורות.

        סוגי ההשפעה על לקויות למידה

        קשיי תפקוד: קשיי למידה, חוסר ריכוז, הפרעה בלימודים, הימנעות של הילד מקריאה או מכתיבה, קושי להספיק להעתיק מהלוח, קריאה איטית, קריאה של אותה שורה פעמיים, החלפת אותיות והכנה ממושכת של שיעורי הבית, המצריכה הפסקות מרובות, כל אלו ביטויים של לקויות למידה שקשורים למיקוד ראייה.

        מעבר לקשיי התפקוד הללו, הבעיה עלולה לייצר תסמינים פיזיים, כמו: כאבי ראש, עייפות או נטייה להירדמות בזמן הקריאה, טשטוש או כפילות בראייה, מצמוץ בעיניים, לחץ בעיניים או שפשוף שלהן לעיתים קרובות, תחושה שהעיניים שורפות או מגרדות.

        אבחון וטיפול בלקויות למידה: ללוות את המטופל ולצעוד איתו קדימה

        החל מאבחון לילדים או למבוגרים, לצד מענה מקצועי מדויק – כדי שניתן יהיה להצליח במסגרות לימודיות חשוב לפנות אל הגורם הרלוונטי: מכון זרחין. לאורכו של תהליך העבודה, ניתן יהיה להתאים למטופל את הפתרון הרצוי – ולצעוד איתו קדימה כראוי.

        מכון לאבחון לקויות למידה: טיפול בלקויות למידה ומיקוד קריאה

        בראיה פועלות שתי מערכות. המערכת המופלאה שמאפשרת לרקמות גוף לקלוט מראות חזותיים. מערכת זו מתפקדת גם כאשר העיניים נעוצות בנקודה אחת, והן אינן זזות בכלל. לצד מערכת זאת קיימת מערכת שרירים עניפה שמאפשרת לעיניים לנוע ולהזיז את המבט מנקודה לנקודה. הבדיקות של רוחק ראיה וקוצר ראיה אינם קשורות לתפקוד של מערכת  השרירים של העין,  אלא הן בוחנות את יכולת העין לראות כאשר היא לא בתזוזה משמעותית. לעומת זאת, בדיקת מיקוד ראיה בודקת את התפקוד התקין של מערכת שרירי העין, בהקשרים מסוימים.

        למערכת זו יש קשר ללקויות למידה. יתכן שילד שסובל מקושי במיקוד ראיה, יכול להסתדר לא רע בתפקוד היומיומי הכללי, לשחק, לשוחח ולטייל עם חברים ומשפחה, והתפקוד הלקוי של שרירי העיניים לא יבוא לידי ביטוי. אולם, ברגע שמדובר בסיטואציה לימודית בכיתה בבית הספר, יתגלו הקשיים. זאת משום שבתהליכי הלמידה המקובלים והסטנדרטיים, נדרשות העיניים לתפקוד ממוקד, ממושך ומאומץ, ואם שרירי העיניים אינם מתפקדים כראוי בהקשרים מסוימים, היכולת להיות שותף לתהליך הלמידה נפגעת.

        שירותיו של מכון לאבחון לקויות למידה

        שירותיו של מכון לאבחון לקויות למידה הינם משמעותיים ביותר. במילים אחרות, מדובר במענה מקיף ומקצועי אשר מטרתו לסייע למגוון ילדים, בני נוער ומבוגרים בקשיים עמם הם מתמודדים. מתקשים להביע את עצמכם בכתב? אינכם שולטים במושג המספר? על ידי ביצוע אבחון מדויק, ניתן יהיה לזהות את קיומה של לקות הלמידה ולהתאים את המענה הרלוונטי. כל שנותר לכם לעשות הוא לפנות אל מכון זרחין ולקבל פתרון שורשי לבעיות הלמידה.

        מתי לפנות אל מכון לאבחון לקויות למידה?

        לאורך תקופת התבגרותנו, אנו מתמודדים עם מגוון משימות חשובות; משימות משמעותיות אשר מטרתן לקדם אותנו לעבר עתיד מוצלח, יציב ומשמעותי. חלק ממשימות אלו מתייחס אל התפקוד שלנו בהיבט הלימודי. כלומר, בין אם מדובר בפיצוח משוואות בחשבון או שמא מדובר בניסוח מרשים בכתב, בזכות תרגול יום-יומי אנו נוכל לפתח את מחשבתנו – ולהפוך בהמשך הדרך לבוגרים מתוחכמים ואינטליגנטים.

        עם זאת, הדרך היא איננה חלקה בחלק מן המקרים. כלומר, ישנם תלמידים או סטודנטים במוסדות החינוך השונים המביעים קשיים בתחום הקריאה, הכתיבה או החשבון – ונאלצים להתמודד עם ההשלכות של אתגרים אלו. בהתאם, כדי לקבל את המענה המקצועי חשוב לפנות אל הגורם הבא: מכון לאבחון לקויות למידה.

        באילו מקרים מומלץ לפנות אל מכון זה לצורך אבחון לקות למידה? בין אם מדובר בקושי בהתמודדות עם הדרישות הלימודיות, ליקוי בשחזור המידע הנלמד לטווח הארוך או הקצר או שמא מדובר בקשיים בחשיבה מתמטית או בכתיבה, עובדיו של מכון זה יערכו את האבחון המתאים למטופל. כמו כן, בהתאם הם יתאימו עבורו מענה מקצועי; מענה התואם את מצבו הפיזי, הבריאותי וההתנהגותי. כך, הוא יוכל ליישם את השיטה כראוי ולצעוד בדרך הנכונה להצלחה.

        מכון לאבחון לקויות למידה: טיפול מקצועי והמלצות להתאמות במוסדות לימוד

        חשוב ביותר לאבחן לקויות למידה בהקדם. כך, ניתן יהיה להעניק למטופלים כלים חשובים – ולסייע להם בבניית העתיד שלהם. ההתמודדות עם קשיים בהבעה בכתב ובעל פה כמו גם עם עיבוד מספרים איננו עניין של מה בכך. למעשה, אתגרים אלו מחזיקים בהשלכות אקדמיות, חברתיות ורגשיות. בהתאם, מומלץ לפנות עוד היום אל מכון זרחין ולהתחיל בשיתוף הפעולה. במילים אחרות, לאורכו של תהליך העבודה תקבלו את האבחון והטיפול המקצועיים ביותר. כל זאת, תוך הבנה והכלה נרחבות. בהצלחה!

        אבחון של לקויות למידה וההתאמות הדרושות

        למביטים מהצד, לקויות למידה אינן בולטות ואף סמויות לעין. למה הכוונה? הילדים והמבוגרים המתמודדים עם אתגרים אלו נראים כמו החברים שלהם. כלומר, על פני השטח נדמה כי הם בדיוק כמו החברים משכבת הגיל שלהם – גם אם לעיתים ההתנהגות שלהם מעט לא ברורה. בפועל, רבים מתמודדים עם ליקויים בקריאה, בכתיבה או בחשבון.

        החל מדיסלקציה, דיסגרפיה ועד דיסקלקוליה – קיומן של לקויות למידה הן לא צחוק. למעשה, ניתן לאבחן אותן ככאלו אם וכאשר התלמידים מחזיקים בקשיים ברכישת המיומנויות, מגלים לפחות סימפטום אחד מתוך המגוון הקיים או כאשר ישנו פער ניכר בין הישגיו בפועל לבין ההישגים האקדמיים המצופים ממנו בהתאם לגיל ורמת כיתה.

        כדי לתת מענה מדויק על מצב זה, חשוב לפנות אל הגורמים המקצועיים ולבקש אבחון. קיימים, כיום, סוגים רבים של אבחונים הפונים לטווח גילאים מגוון. בין אם מדובר במוכנות לכיתה א', אבחון דידקטי או פסיכודידקטי לתלמידי בית ספר, אבחון הפרעות קשב וכן הלאה – ישנם מבדקים שונים שיפענחו את מצבם הנוכחי של התלמידים והסטודנטים.

        בהתאם לתוצאה הנובעת מהאבחון, כך ניתן יהיה להתאים את הטיפול הרלוונטי ביותר. כמו כן, ניתן יהיה לבקש התאמות והקלות ממוסדות הלימוד. החל מהתאמות בבחינת הבגרות, לשכת הגיוס, בחינת התיאוריה, המבחן הפסיכומטרי לצד מרכז תמיכה לקהל הסטודנטים בעלי לקות למידה – תוכלו להתמודד כראוי בכל נתיב בו תבחרו.

        התמודדות עם לקויות למידה עם מסגרת המקצועית

        בין אם מדובר בילדים או התלמידים שלנו, אנו נדאג לסייע להם במסגרת החינוכית בה הם נמצאים. עזרה זו באה לידי ביטוי, בין היתר, במעקב אחר הקשיים הלימודיים שלהם. בהתאם לקשיים עמם הם מתמודדים, חשוב להפנות אותם לאבחון וטיפול אצל מכון זרחין.

        לקויות למידה – ממה הן נובעות?

        לקויות למידה הינן הפרעות נוירולוגיות התפתחותיות אשר להן השפעה רבה על הצלחתו של הילד בלימודיו ובחייו האישיים. בעבר, לקויות למידה לא קיבלו את המענה הראוי להן ומעט מאוד ילדים ידעו כי הקושי אותו הם חווים הוא למעשה לקות קוגניטיבית. כיום ניתן לראות כי לנושא הלקויות ישנה מודעות גדולה. ניתן למצוא שיטות טיפול רבות הנותנות מענה לכל אחת מהלקויות הקיימות. מכון זרחין פיתח שיטה ייחודית אשר ביכולתה לשפר את חייו של בעל הלקות באורח פלא.

        שאלות תשובות

        למה לבחור במכון זרחין עבור ביצוע אבחון וטיפול בלקויות למידה שונות?

        מכון זרחין מטפל בהצלחה במגוון לקויות הלמידה, הן בילדים והן במבוגרים. השיטה במכון זרחין מבוססת על התפיסה של התאמת טיפול ייחודי ואישי לכל מטופל בהתאם לצרכיו, מצבו הפיזי הנפשי והחברתי, ומרכיבי אישיותו צוות המכון מעניק תמיכה וליווי אישי למטופל עד להצלחתו המלאה.

        מה הם סוגי הלקויות הקיימים?

        שלוש לקויות נפוצות הן דיסלקציה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה. דיסגרפיה באה לידי ביטוי בקשיי כתיבה, דיסלקציה בקושי בקריאה ודיסקלקוליה באה לידי ביטוי בתחום המתמטי.

        איך ניתן לדעת שיש צורך באבחון?

        מומלץ לגשת לאבחון במידה וקיימים קשיים בקריאה, כתיבה או חשבון. קושי בהתמודדות עם דרישות לימודיות, קושי בשיחזור של המידע שנלמד או קושי בביצוע פעולות מתמטיות או חשיבה מתמטית יכולית להיות סימנים ללקות מסוימת ולכן בהינתן מצבים כאלו מומלץ לבדוק זאת באבחון במכון מקצועי.

        קידום אתרים קידום אתרים