חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      אבחון הפרעות קשב וריכוז

      אבחון בעיות קשב וריכוז

      מספר הילדים המאובחנים בכל שנה עם הפרעות קשב נמצא בעלייה מתמדת. בין אם מדובר באינפלציה של אבחונים עקב "אצבע קלה על ההדק" או עליה במודעות וזיהוי מקרים באופן מדויק יותר, דבר אחד בטוח – ההיכרות עם הבעיה בשלב מוקדם יכולה לעשות הבדל עצום בהתפתחות הילד. אם נבחר במענה רגיש ומותאם לצרכי הילד, נוכל לסייע לו לנחול הצלחות חדשות מדי יום ולהכווין אותו אל היעדים החשובים לו. השלב הראשון במענה הטיפולי יהיה הפניית הילד אל גורם המתמחה בביצוע אבחון הפרעות קשב וריכוז. אלו כמה מהתחנות שנעבור בדרך.

      כיצד מתבצע תהליך אבחון הפרעות קשב וריכוז?

      ככל שמדובר בתהליך אבחון הפרכות קשב וריכוז אצל ילד, חשוב שננהל את התהליך גם בתיאום הצוות הפדגוגי. חשוב שנזכור שילדינו מבלים חלק לא מבוטל מיומם במסגרת הבית ספרית וזהו גם המרחב שבו ייתקלו, מטבע הדברים, באתגרים הראשונים שלהם ביכולות הלימוד. שיחה עם צוות המורים ויועצת בית הספר יוכלו לשפוך אור על התנהגותו של הילד בבית ולספק תמונה רחבה יותר שתשמש בתהליך האבחון. כמו כן הקריטריונים לאבחון הפרעות אלו מותווים על ידי ה-DSM5, המדריך הבינלאומי לאבחון הפרעות נפשיות ונוירולוגיות שנערך על ידי האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית. אלו רק כמה מהתסמינים הנפוצים ביותר שעשויים להצביע על הפרעת קשב:

      • קושי תכוף להקדיש תשומת לב לפרטים או התנהלות רשלנית בלימודים, בעבודה או בפעילויות פנאי.
      • קושי בשימור קשב, גם במהלך שיחה פעילה.
      • אי יכולת לסיים משימות, מטלות וחובות לימודיות או פרויקטים בעבודה, קושי במילוי הנחיות.
      • ילדים עם הפרעות קשב ישכחו לעתים קרובות משימות וציוד כמו הכנת שיעורי בית או הבאת ספר או יומן.
      • נטייה לדעת מוסחת בקלות.
      • אי שקט והתנהגות אימפולסיבית.

      אבחון ההפרעה דורש התבוננות ארוכת טווח

      ילדים רבים עשויים להתקשות לעתים קרובות לחכות לתורם, לשבת בשקט או להתמקד בפעילות אחת, והדבר איננו אומר בהכרח כי מדובר בבעיות קשב. עם זאת, ככל שהתסמינים מופיעים לפני גיל 12 ובאים לידי ביטוי ביותר ממסגרת אחת בחייו של האדם, ייתכן מאוד שכדאי לערוך אבחון הפרעות קשב וריכוז ולייעד טיפול מתאים. צוות "מכון זרחין" מזמין אותך להתוודע לגישה הטיפולית הייחודית של המכון ולקבל הזדמנות חשובה לניהול המצב ביעילות.

       

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים