חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      הפרעות קשב וריכוז ילדים

      הפרעת קשב וריכוז היא אחת ההפרעות הנוירולוגיות ההתפתחותיות השכיחות ביותר בתקופת הילדות, ולרוב זו תהיה גם התקופה בה תאובחן ההפרעה. כאשר קיימות הפרעות קשב וריכוז ילדים המתמודדים עמן יתקשו לשמור על ריכוז, עשויים לקטוע לעתים קרובות פעילות מבלי להצליח להשלים אותה ועשויים לפעול מבלי לשקול את השלכות מעשיהם. המפתח לפתרון טמון במודעות שלנו למצב ובמוכנות שלנו להירתם ולעבוד כדי לנהל אותו ביעילות. עם נחישות והתמדה, נוכל להעניק לילדינו הזדמנות שווה לכל חבריו לכיתה ללמוד, לגדול ולכבוש הישגים.

      סוגי הפרעות קשב וריכוז ילדים

      הפרעות קשב וריכוז משתנות באופיין, הנקבע בהתאם לדומיננטיות של התסמינים השונים המרכיבים את ההפרעות. בעוד שבעבר נחשבו ADD ו-ADHD, למשל, להפרעות מובחנות זו מזו, כיום נוטים חוקרים להאמין כי מדובר בהפרעה אחת שלה מספר מופעים וסוגים המשתנים בדומיננטיות היבטי ההפרעה השונים. ניתן לחלק אותם לשלושה סוגים עיקריים:

      • סוג המאופיין בעיקר בבעיות קשב – כאן, התסמינים הדומיננטיים ביותר ייסובו סביב תחום הקשב. ילד המתמודד עם סוג זה של הפרעת קשב יתקשה במילוי הנחיות למשימות, יחמיץ לעתים קרובות פרטים קטנים ויתקשה בשמירה על ריכוז בשיעורים ופעילויות.
      • סוג המאופיין בהיפראקטיביות ואימפולסיביות – כשזה מגיע לתחום הפרעות קשב וריכוז ילדים רבים משתייכים לסוג זה. הדבר יבוא לידי ביטוי ברמות אנרגיה גבוהות, פעלתנות אינטנסיבית, נטייה להתנהגות אימפולסיביות וקשיים בוויסות החושי.
      • הסוג המשולב – סוג זה יתאפיין בעצימות שווה של שתי קבוצות התסמינים.

      מה הם הגורמים להפרעות קשב בקרב ילדים?

      מדענים חוקרים את הסיבות וגורמי הסיכון להפרעות אלו בניסיון למצוא דרכים טובות יותר לנהל אותן ולהפחית את הסבירות להופעתן. מחקרים עדכניים מראים כי הגורם התורשתי משחק תפקיד מרכזי בשכיחות התופעה והוא ככל הנראה הדומיננטי ביותר. עם זאת, ישנם מספר גורמי סיכון נוספים.

      • צריכת אלכוהול ועישון במהלך ההיריון
      • לידה מוקדמת
      • משקל לידה נמוך
      • חשיפה לרעלנים בגיל צעיר

      דווקא הטענה הרווחת כי אכילת סוכר מופרזת תורמת להיפראקטיביות, הופרכה במחקרים עכשוויים.

      כדי לנהל הפרעות קשב וריכוז, הילדים זקוקים להנחיה ייעודית

      תשומת הלב והנכונות שלך להירתם לפתרון משחקת תפקיד קריטי כשזה מגיע לניהול קשיי הריכוז של ילדך. "מכון זרחין" מזמין אותך להתוודע לשיטה פורצת דרך הנוחלת הצלחות מדי יום ביומו ומציבה את כבוד הילד ואת עצמאותו בראש סדר העדיפויות.

      התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז בילדים

      קשב וריכוז ילדים

      מהרגע שהחלטנו להביא ילדים לעולם, קיבלנו על עצמנו עובדה אחת בלתי נמנעת – הילדים שלנו ישכחו דברים ויתנהגו בצורה לא רציונלית ובלתי מווסתת. העובדה הזו נכונה לכל ילד באשר הוא, בין אם ההתנהלות הזו מופיעה בדרך קבע או רק לעתים רחוקות. זה נורמלי לחלוטין שילד ישכח ללמוד למבחן מתקרב, או פשוט יימנע מכך במודע. ילדים רבים עשויים לחלום לפעמים, להיתקף בהתפרצות זעם או להשתולל, אך עם זאת כאשר התנהגויות אלו מתלוות לקשיים בריכוז ובאי שקט, ייתכן שאנו מתמודדים עם הפרעת קשב. כשזה מגיע להפרעות קשב וריכוז ילדים הם ללא ספק האוכלוסייה המאובחנת הנפוצה ביותר וטוב שכך – התערבות מוקדמת תאפשר למזער נזקים.

      לא בכל מקרה של הפרעת קשב וריכוז ילדים יפגינו היפראקטיביות

      אחד המיתוסים הנפוצים ביותר אודות הפרעות קשב וריכוז ילדים ילוו תמיד באי שקט, עצבנות ושלל תסמינים נוספים המאפיינים היפראקטיביות. על אף שלעתים קרובות זהו המצב, קיימים מקרים רבים בהם יופיעו קשיי ריכוז ללא היפראקטיביות. ילדים אלו יהיו חולמניים מאוד ויתקשו לשמר את תשומת הלב שלהם, אך לרוב הדבר יבוא לידי ביטוי דווקא באפתיה והתכנסות פנימה. שאלה נוספת שעולה פעמים רבות היא כיצד נבחין בין התנהגות תקינה של ילדים ובית הפרעת קשב, והתשובה לכך היא שהאתגר העיקרי באבחון הפרעות קשב בקרב ילדים, הוא כי לא פעם התסמינים עשויים להיראות כהתנהגות שגרתית של ילדים. אם מדובר בתסמינים שמופיעים רק במצבים מסוימים או לעתים רחוקות, ככל הנראה לא מדובר בהפרעה של ממש. עם זאת, אם ההתנהגות היא עקבית ומופיעה בכל המסגרות המרכיבות את עולמו של הילד – בבית, בלימודים, בחוגים ועם חברים, שווה לבחון את הדברים מקרוב.

      השלב הראשון בהתמודדות עם המצב – להכניס עניין אל הלימוד

      האמונה הרווחת והשגויה הגורסת כי ילדים עם הפרעות קשב וריכוז לעולם אינם מצליחים להתרכז, היא המכשול הגדול ביותר בדרך לטיפול. הורים רבים שהצטרפו אל משפחת המטופלים שלנו ב"מכון זרחין", הופתעו לגלות כמה ממוקדים ילדיהם יכולים להיות כאשר הם מתמודדים עם משימה שמעניינת אותם. בגישה קשובה ועניינית ותוך מיקוד בפיתוח מיומנויות חשיבה ומוטיבציה, אנו מסייעים לילדך לצלוח את המשוכה וליהנות מהתנאים הטובים ביותר להתפתחות.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים