חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      הפרעות קשב וריכוז במבוגרים

      משימות יומיומיות ופשוטות לכאורה כמו איסוף הילדים מחוג או השלמת משימות בעבודה, עלולות להפוך לאתגר לא פשוט עבור מבוגרים המתמודדים עם בעיות קשב. הקושי בוויסות הרגשי, אי השקט, ההפרעות ביכולת הסדר והארגון והאתגרים בתכנון הזמן עשויים להקשות בכל תחומי החיים של האדם הבוגר. עם זאת, בעזרת הכלים הנכונים, ניתן לנהל ביעילות גם הפרעות קשב וריכוז במבוגרים. אלו כמה מהאתגרים הנפוצים ביותר עמם מתמודדים בוגרים עם בעיות קשב וגם כמה טיפים שיכולים להקל על החיים.

      הפרעות קשב וריכוז במבוגרים עלולות להוביל לקשיים נוספים

      לעתים קרובות, המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז עשויים להיות מאחרים סדרתיים. בעוד שבסיטואציות חברתיות הדבר עשוי לגרור בעיקר תסכול ומבוכה, במסגרות של עבודה ולימודים, הדבר עשוי להשפיע בצורה משמעותית על אורח החיים ועל ההישגים. רוב הזמן, נרגיש כאילו הזמן פשוט נוזל לנו בין הידיים, חצי שעה הרגישה לנו כמו שתי דקות ולפתע אנו מגלים שאנו מאחרים לפגישה חשובה. כדי להתמודד ביעילות עם המצב הזה, חשוב שנכיר בו. המודעות לכך שאנו נוטים לאחר תאפשר לנו לייעד פתרונות מקדימים כמו יצירת התראות רבות שיסייעו לנו לזכור את המשימות שלנו. כמו כן, רבים מהמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז במבוגרים מתקשים לישון, ולעתים קרובות עשויים לא להרגיש כי גופם כבר עייף וכדאי שייכנסו למיטה. רבים מהמתמודדים עם הפרעות קשב יהיו לעתים קרובות "ציפורי לילה" ויתקשו לפרוש לשינה, וגם כאן ההיערכות שלנו למצב מראש ומתוך מודעות לאתגרים היא המפתח. כניסה יזומה למיטה ויצירת טקסי שינה קבועים ומסודרים יאפשרו לך לאמץ הרגלים בריאים יותר ולהכין את גופך ותודעתך בצורה יעילה לשעת השינה.

      בעיות קשב וריכוז אצל מבוגרים עשויות לפגוע במוטיבציה

      במקרים רבים בוגרים המתמודדים עם קשיי קשב אינם מצליחים להשלים משימות עד סופן. לרוב, הפרויקט יתחיל בהתלהבות ונחישות רבה, אך עם זאת ככל שהזמן יחלוף, נרגיש ש"נגמר לנו הדלק" ונתחיל להתרשל במשימה. תקשורת נכונה במקום העבודה והנכונות לקבל עזרה ולשתף פעולה יסייעו לך לצלוח גם את המהמורה הזו. חשוב שנצפה מראש את הקושי ונציב לצידנו את האנשים שיסייעו לנו להתמודד עמו. כדי ללמוד עוד על אסטרטגיות לניהול הפרעות קשב בגיל מבוגר, "מכון זרחין" מזמין אותך ליצור קשר ולהתוודע לגישה חדשנית שמביאה תוצאות.

      הפרעות קשב וריכוז במבוגרים - אל תתמודדו עם זה לבד

      קשב וריכוז אצל מבוגרים

      התרחיש הבא קורה לעתים קרובות משהיינו רוצים להאמין- לאחר שבמשך שנים העברנו את חיינו על מי מנוחות ונהנינו תמיד ממיומנויות לימוד וריכוז גבוהות, לפתע נראה שהקשב שלנו משובש. אנו נעשים חולמניים, שוכחים דברים ואף נעשים חסרי שקט. ישנן סיבות רבות להופעת תסמינים אלו בקרב מבוגרים ולא פעם, הדבר עשוי להצביע על התפתחות הפרעת קשב. הדבר מעלה תהיה מובנת מאליה, האם ההפרעה תמיד הייתה שם או שמא יכולות להתפתח בעיות קשב וריכוז אצל מבוגרים באמצע החיים? כאן, ננסה להשיב על השאלה הזו.

      האם הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים תמיד מתחילה בילדות?

      התשובה הקצרה היא – כן. מבוגרים לא מקבלים לפתע פתאום הפרעת קשב וריכוז. עצם הקריטריונים לאבחון ההפרעה כוללים תסמינים הבאים לידי ביטוי בילדות ועליהם להופיע לפני גיל 12 כדי להיחשב להפרעה. במילים אחרות, אם יש לך הפרעת קשב וריכוז בגיל מבוגר, כנראה שהתמודדת איתה תמיד. לעתים מבוגרים מתוודעים לכך רק בשלב מאוחר מכיוון שייחסו משמעות אחרת לקשיים שלהם- ישנם ילדים המייחסים זאת לסביבה שלהם או לנסיבות חיים ספציפיות, למשל. אם התסמינים הללו חדשים לך לחלוטין, ייתכן שמדובר בביטוי לבעיה אחרת. על אף שתסמינים כמו אי שקט, הסחת דעת בקלות, קושי בסיום משימות והתנהגות אימפולסיבית הם סימנים מובהקים להפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, הם עשויים להוות ביטוי גם למצבים אחרים כמו מתח מצטבר, הפרעת חרדה, דיכאון וטראומה מודחקת. מצבים אלה יכולים להתבטא בלא מעט מהתסמינים הללו ולהשפיע על אורח החיים שלכם באופן ניכר, ופניה לגורם מאבחן תאפשר לך לזהות את המצב לאשורו ולייעד את הטיפול המתאים.

      לטפל, לעומת זאת, אפשר בכל גיל

      גם אם הפרעת הקשב והריכוז שלך הייתה שם תמיד, בין אם הבחנת בה או לא, אף פעם לא מאוחר מדי להשיג שליטה על המצב. "מכון זרחין" מעמיד לרשותך שיטה יחידה מסוגה בישראל המאפשרת לתרגל מיומנות ריכוז. בסבלנות ובהתמדה, נסייע לך להשיב את השליטה לידיך וללמוד כיצד לשלוט בקשב ובמיקוד שלך טוב מאי פעם.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים