חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      טיפול בהפרעת קשב וריכוז

      נכון להיום, הטיפול הנפוץ ביותר להפרעות קשב הוא תרופתי- על אף שיעילות הטיפול בוססה במחקרים רבים, הוא גם טומן בחובו גם לא מעט מחירים. תופעות הלוואי של הטיפול הן רבות והורים רבים מהססים לפני הנקיטה בצעד הזה. חשוב לציין כי לעתים קרובות מדובר אכן במענה הנכון ביותר ולא פעם, הוא עשוי לשנות את איכות חייו של הילד מן הקצה אל הקצה. יחד עם זאת, רגע לפני שנפנה לפתרון הזה, חשוב שנהיה מודעים להשלכות שלו ונבחן אפשרויות נוספות עבור טיפול בהפרעת קשב וריכוז.

      טיפול בהפרעת קשב וריכוז עלול להיות מלווה בתופעות לוואי רבות

      תופעות לוואי כמו כאבי בטן או כאבי ראש לרוב יחלפו תוך כמה ימים, ככל שהילד יסתגל לתרופה החדשה, אך תופעות שכיחות רבות אחרות כמו ירידה בתיאבון, למשל, עשויות להמשיך וללוות אותו. בעוד שחלק מהילדים הנוטלים טיפול בהפרעות קשב וריכוז לא יחוו תופעות לוואי כלל, חלקם עשויים לסבול לטווח הארוך משלל תסמינים נלווים. במקרים מסוימים, המצב עשוי להיות בלתי נסבל והרופא עשוי לערוך שינויים בסוג התרופות ומינונן לעתים קרובות בחיפוש אחר הטיפול האידיאלי- אלו כמה מהתסמינים שאנו עשויים להיתקל בהם:

      • נדודי שינה ופגיעה באיכות השינה.
      • ירידה בתיאבון ובמשקל.
      • עלייה בלחץ הדם וסחרחורות.
      • בעיות בעיכול .
      • עצבנות ואי שקט כאשר השפעת התרופה פגע.
      • אפאתיות ותנודות במצב הרוח.

      כיצד נפחית תופעות לוואי של טיפול תרופתי בהפרעת קשב?

      בראש ובראשונה, חשוב לדווח על תופעות הלוואי לרופא שרשם את התרופה- ייתכן ששינויים בתרופות, במינון או בתזמון הנטילה, יפתרו את הבעיה. גם שינויים בשגרת השינה והאכילה של ילדך יוכלו להקדים תרופה למכה ולמנוע תופעות לוואי בלתי רצויות. חשוב גם שנדווח על שינויים במצב הרוח של ילדך על מנת לזהות בשלב מוקדם כל בעיה פוטנציאליות שעשויה להסב לו מצוקה.

      דרכי טיפול בהפרעות קשב וריכוז – חשוב שנרחיב את האפשרויות שלנו

      בסופו של יום, הטיפול התרופתי איננו מרפא את הפרעות הקשב והריכוז אלא רק משפר את התפקוד במהלך ההשפעה לאחר הנטילה- לצד המענה המיידי, חשוב שנסייע לילד לתרגל מיומנויות ולאמץ כישורים ארוכי טווח שישרתו אותו לאורך כל חייו. מיכאל זרחין פיתח שיטת טיפול ייחודית בהפרעת קשב וריכוז מתוך ניסיונו האישי בהתמודדות עם קשיי ריכוז ולקויות למידה. כעת, את כל הידע והניסיון שצבר צוות "מכון זרחין" לאורך השנים, אנו מעמידים לרשותך.

      טיפול בהפרעות קשב וריכוז בשיטת זרחין

      טיפול בהפרעת קשב

      אם ילדך אובחן עם הפרעות קשב על ידי גורם מקצועי, סביר להניח שיצא לך להתלבט באיזו גישה כדאי לנקוט כדי לטפל במצב- אם המחשבה על טיפול תרופתי מרתיעה אותך, כדאי לדעת שישנן לא מעט גישות טיפוליות שעשויות לתרום להתפתחות מיטיבה של הילד ללא התערבות תרופתית. ככל שנקדים לייעד טיפול בהפרעת קשב שיהיה אמין ויעיל, כך גוברים הסיכויים שנוכל לסייע לילדינו לצלוח את המהמורה הזו.

      כיצד מתבצע טיפול בהפרעת קשב?

      ישנן גישות רבות ומגוונות לטיפול בקשיי ריכוז וקשב. בין אם נבחר בגישה התנהגותית יותר או כזו המתמקדת בתרגול מיומנויות קוגניטיביות, לרוב טיפול בהפרעת קשב וריכוז יציב יעדים דומים והם נסובים סביב אותם מוקדים:

      • שיפור ניהול הזמן ויכולות הארגון.
      • תרגול השליטה בהתנהגות אימפולסיבית.
      • העצמה ושיפור הדימוי העצמי.
      • תרגול מיומנויות לוויסות רגשי.
      • התמודדות נכונה עם סיטואציות חברתיות מאיימות.

      הפרעות קשב אינן מסתיימות בגיל הילדות

      מבוגרים רבים עם הפרעת קשב וריכוז מגלים כי האתגרים שהיא מציבה חולשים על כל תחומי החיים- כאשר אנו עשויים לשכוח פגישה חשובה בעבודה או לאחר לפגישה מכיוון שלא הערכנו נכון את הזמנים, החשיבות בבחירת הטיפול המתאים עשויה להתבהר יותר מאי פעם. לא פעם קרה שאדם גילה רק בגיל 30 או 40 כי התמודד עם הפרעת קשב וריכוז כל חייו, לכן אבחון מוקדם בגיל צעיר עשוי להיות קריטי והתערבות מתאימה תוכל למנוע עוגמת נפש רבה לאדם ולסייע לו לנהל את המצב באופן מיטיב יותר.

      שיטות טיפול בהפרעת קשב וריכוז מתאימות עבורנו?

      בסופו של דבר, אין פתרון אחד שמתאים לכולם. לכל אחת ואחד מאיתנו יש צרכים שונים וגישה שונה כשזה מגיע לטיפול ולהתמודדות עם קשיים- אם כבר חיפשת בעבר עבורך או עבור ילדך טיפול בהפרעת קשב ונחלת אכזבות, "מכון זרחין" מזמין אותך לנסות שוב בגישה קצת אחרת. אנו מאמינים כי הדרך היעילה והנבונה ביותר לנהל הפרעות קשב, הוא על ידי מיקוד בתהליכי עיבוד המידע שלנו. באמצעות גישה ייחודית וצוות מיומן, אנו מסייעים למטופלינו לסגל כישורים חדשים ולקבל שליטה על היבט שלם בחייהם שעד כה לא הייתה להם גישה אליו. התוצאות מדברות בעד עצמן ולאורך השנים סייענו לרבים מבאי המכון לשפר את איכות חייהם ולקבל הזדמנות טובה מאי פעם לצמיחה.

       

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים