חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      שגיאות כתיב אצל ילדים

      טיפול בשגיאות כתיב אצל ילדים

      רוב הילדים יאבקו עם שגיאות כתיב כאלו ואחרות בתהליך לימוד מיומנויות הקריאה והכתיבה. חלקנו, עשויים להמשיך לגרור קיבעונות שונים כל חיינו. בסופו של יום, איות הוא רכיב שרירותי למדי בשפה, ישנן מילים שהיה נהוג לאייתן בצורה מסוימת וכיום מאייתים אותן באופן שונה לחלוטין ויש אפילו מילים שניתן לאיית אותם בכמה דרכים. כאשר מדובר באותיות בעלות צליל דומה, רבים מאיתנו עשויים להתבלבל מפעם לפעם. עם זאת, לפעמים שגיאות כתיב אצל ילדים עשויות להעיד על קושי שדורש מענה מקצועי, במידה והן נפוצות ובהיקף רחב בהתנהלות היומיומית שלו. החדשות הטובות הן שמדובר בלקות פשוטה לטיפול ועם הליווי הנכון, ניתן יהיה לנהל אותה ביעילות.

      שגיאות כתיב אצל ילדים הן לא גזרת גורל

      רובנו איננו מקדישים לכך מחשבה, אך הכתב הוא דבר ממש לא מובן מאליו. בשלב מסוים בהיסטוריה האנושית פיתחנו מערכת סמלים שתבטא באופן ויזואלי את הצלילים שאנו משתמשים בהם כדי לתקשר וכך אנו יכולים להעביר מסרים למרחקים, ואף להבטיח שמחשבותינו יישארו חקוקות לנצח. מהכרת האותיות, כמו גם קישורן לצלילים הרלוונטיים ועד לציורן בצורה נקיה ומדויקת, מיומנויות הכתיבה מורכבות משלל משימות וכישורים שכליים. אם כך, כדי לטפל כראוי במצב של שגיאות כתיב אצל ילדים, יש להבין תחילה מה מקור השיבוש- לעתים, יהיה מדובר בבעיית קידוד, כאשר ילדים אינם מצליחים לתרגם כראוי צלילים לאות כתובה. במקרים אחרים, יהיה מדובר במיומנות מוטורית לקויה המקשה על הילד לצייר את האותיות כראוי. לבסוף, לעתים מדובר פשוט בעניין של זיכרון, ילדים מסוימים מתקשים לשנן כללים ועקרונות או להחיל אותם על משימות שונות. אבחון מקצועי יאפשר לך לייעד עבור ילדך את הפתרון המתאים.

      שגיאות כתיב אצל ילדים לא חייבות ללוות אותם כל החיים

      הליווי הנכון יכול לשנות את כל התמונה

      בין אם ילדך מתמודד עם דיסלקציה, דיסגרפיה או אפילו מבעיית שמיעה, ישנם מצבים רבים שעשויים להטיל קשיים על המיומנויות הנדרשות לכתיבה נכונה. שגיאות כתיב בילדים הן תחום המומחיות של "מכון זרחין"- במשך שנים, סייע צוות המכון לילדים רבים להתמודד עם האתגר ולבסוף, להתגבר על הבושה והקושי. אנו גאים לקחת חלק חשוב מאין כמותו בפיתוח כישרונות הלמידה של ילדים רבים בישראל.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים