חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      קשיים בהבנת הנקרא ודיסלקציה

      לעיתים, כדי לפתור בעיה של דיסלקציה והבנת הנקרא, אנחנו צריכים להשתמש במקום שבו לא שורר הנתק בחשיבה, ו'להרכיב' ולשלב בין נושא שבו יש צירוף בחשיבה  לנושא שבו אין צירוף בחשיבה.

      דיסלקציה והבנת הנקרא כיעד

      1. על מנת לתקן את יכולת הצירוף, יש להשיג שני יעדים: שהתלמיד יהיה מסוגל לזכור רצף של מספר אותיות שאנו אומרים לו ושהוא יהיה מסוגל לחבר בין האותיות ולהפוך אותן למילה אחת.
      2. כדי להשיג יעדים אלו, ניתן לפעול במספר דרכים: תרגול של צירוף משמיעה יחד עם חיבור והפרדה של כפות ידיים, תרגול של צירוף משמיעה יחד עם הבחנות ראייה, תרגול של צירוף אותיות משמיעה תוך כדי מעקב יזום של העיניים, תרגול של צירוף אותיות ממגע ותחושה, תרגול של צירוף משמיעה תוך כדי תנועה, צליל ומגע, תרגול צירוף בפירוק מילים הלקוחות מחוויות אישיות.
      3. תרגול של צירוף משמיעה יחד עם חיבור והפרדה של כפות ידיים -תרגול זה רלוונטי בעיקר לשלב הבסיסי של צירוף צליל האות לתנועת הניקוד. יש להרים את שתי כפות הידיים כשהן מופרדות, ולבקש מהתלמיד לעשות כן. יד ימין מייצגת את הצליל של ב, ויד שמאל מייצגת את הצליל של פתח. כשהידיים נפרדות כל יד מייצגת צליל אחד, וכשהידיים נצמדות הצלילים מתחברים. בתרגול זה אנחנו מרכיבים ומשלבים בין הצירוף של הצלילים לצירוף של כפות הידיים זו לזו, כך שהתפיסה המצרפת שקיימת בחשיבה ביחס לידיים הנצמדות זו לזו, יוצרת השפעה שמתקנת את היכולת לצרף את הצלילים זה לזה, וכך מחברת בין חוש הראייה והשמיעה לבין החשיבה.
      4. תרגול של צירוף משמיעה יחד עם הבחנות ראייה – יש להראות לתלמיד שלוש עפרונות שקיימים ביניהם הבדלים שונים, ולבקש ממנו למצוא את ההבדלים. לאחר שהוא מוצא הבדלים בין שלושתם, יש לבקש ממנו לשייך לכל עפרון אות אחרת, ולצרף בין האותיות. כשהילד מוצא הבדלים חזותיים ומדבר עליהם, זה מחזק את יכולת הצירוף, משום שהרצף של ההבחנות החזותיות מפעיל את מנגנון הסריקה שלו. ההקשר שנוצר בין הרצף החזותי של העפרונות לרצף השמיעתי של האותיות, מביא לכך שמנגנון הסריקה הפעיל והתקין של ההבחנות החזותיות, משפיע ומתקן את מנגנון הסריקה וזיהוי ההבדלים ברצף השמיעתי.
      5. כאשר עושים את התרגול הזה שוב ושוב, ומחברים באופן מלאכותי ובהתערבות גלויה בין רצף חזותי לרצף שמיעתי, מגיעים בסופו של דבר לכך שהמערכת הזו תעבוד באופן אוטומטי, בונים את יכולת הצירוף של התלמיד בקריאה ומקרבים את הילד להיפטר מהבעיה של דיסלקציה והבנת הנקרא.

      פתרונות וחשיבה מחוץ לקופסה

      במכון זרחין אנחנו חותרים למענה שורשי ויסודי לבעיה. אנחנו משתמשים ברעיונות שונים ומקוריים כדי להשיג את היעד ולקדם את תפקודי החשיבה של הילד למצב נורמטיבי. פנו אלינו עוד היום.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים