חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      מהי דיסלקציה התפתחותית?

      דיסלקציה התפתחותית היא שם כולל לדיסלקציה מולדת ללקות בקריאה. הדיסלקציה ההתפתחותית באה לידי ביטוי במגוון רחב של קשיי קריאה. כך למשל במצב שבו כתובות המילים "שמחה מחכה", ילד אחד יכול לקרוא את המילים כך "שים חכה", ילד אחר יקרא את המילה "שימחה רבה", ילד שלישי יכול להקריא את הביטוי "שמחה מחקה". יש אפשרויות רבות לקריאת המילים הבאות באופן שגוי. הדיסלקציה מלווה ילדים כבר מיום היוולדם וניתן להבחין בה עוד לפני הכניסה לעולם הקריאה והכתיבה. ילדים יכולים להראות קושי בזיכרון, קושי בהבנה, וכן קשיים בדיבור והגייה. בהמשך יצטרפו גם קושי בכתיבה ובקריאה, קושי בהבנת הנקרא, הבנת הנשמע. כך או כך, כדי לקבל את הכלים המשמעותיים ביותר שיסייעו בכך, מומלץ לפנות אל צוות המומחים של מכון זרחין.

      על מאפייניה של דיסלקציה התפתחותית

      דיסלקציה התפתחותית מופיעה בכמה וכמה רמות והיא אינה אחידה בכל ילד וילד. ישנם ילדים שהדיסלקציה אצל קלה יותר מאחרים, וישנם כאלה שהיא קשה עד מאוד ואפילו פוגעת ברמת האינטליגנציה וברמת המשכל וזאת מפאת העובדה שבהינתן קושי ללמידה לומדים פחות וקולטים פחות מהסביבה.

      לעומת זאת, דיסלקציה התפתחותית לאו דווקא משפיעה באופן גורף על רמת האינטליגנציה. אדרבא, ישנם ילדים שמפתחים יכולות רבות אחרות שהינן מפותחות הרבה יותר משאר הילדים, כמו למשל היכולת לצייר והיכולת לנגן. ציור אינו תחום שמשלב קריאה וכתיבה ועל כן דווקא בתחום שכזה ילד בעל דיסלקציה בקריאה יכול להצליח ולהתפתח, וכך גם בשאר התחומים שאינם משלבים יכולות של קריאה וכתיבה.

      דיסלקציה התפתחותית זוהי בעיה נוירולוגית, עצבית. כשיש בעיה במעבר אותות חשמליים הפוגע ביכולות קוגניטיביות. הטיפול בדיסלקציה זו באמצעות שיטת זרחין יכול להשיג תוצאות מדהימות. אך כשלא מטפלים כלל וכלל יכולה לחול הידרדרות נפשית מפאת תסכול וחוסר הבנה. בהיעדר טיפול ראוי, הילד לא מצליח ללמוד כמו שצריך, ומרגיש את הפער שיש בינו לבין סביבתו, וכך גם ילדים אחרים מרגישים. לפעמים נוצרים אפילו בעיות חברתיות בגלל חוסר ביטחון עצמי וחשש. ילד שלא יודע לקרוא וכותב בשגיאות נתון להשוואות ולהרגשת נחיתות.

      הורים רבים שמגיעים לאבחן את ילדיהם מוצאים את עצמם מבולבלים, ואין להאשים אותם בכך. בחקר הדיסלקציה עוסקת קשת רחבה של חוקרים, מפסיכולוגים קליניים, דרך פסיכולוגים התפתחותיים, עבור בנוירולוגים ועד בלשנים. יש חוקרים שטוענים כי הדיסלקציה ההתפתחותית מוביל את הילד לקשיים ברכישת שפה בכלל ואחרים מגדירים קו ממוקד יותר הקשור לשפה הכתובה בלבד.

      בכל מקרה, חשוב מאוד לאפשר אבחון וטיפול מוקדמים על מנת לתת את כל הכלים ולדבוק לצמצום הפערים ככל שניתן. ילד שמקבל עזרה יכול להתפתח כמו ילד רגיל, לצבור ידע, דעת, השכלה ואמונה עצמית ביכולותיו.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים