חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      אבחון דיסלקציה למבוגרים

      בשנים האחרונות, נדמה כאילו חלה עלייה בכמות הסובלים מלקויות למידה. אולם לא כך הדבר. בעבר לא היה נהוג לאבחן לקויות למידה, בוודאי שלא לקחת ילדים לקלינאיות תקשורת. נושא האבחון צבר מודעות בעיקר במאה ה-21. אך מה קורה עם תלמידי שנות ה-70, ה-80, ו-90? האם סבלו בבית הספר מפערים שנבעו כתוצאה מדיסלקציה, אך במקום לקבל טיפול – הואשמו בכך שהם עצלנים ולא משקיעים מספיק בלימודים.

      התלמידים לשעבר בגרו והפכו למבוגרים שלמרות שמבחינת רמת המשכל והאינטליגנציה שלהם אינם נופלים ואף עולים על חבריהם, נפלו מלימודים גבוהים או התקשו בהם. רבים ויתרו. אולם הבעיות הללו לא משפיעות רק על לימודים גבוהים, אלא גם על יכולת ההשתכרות. דמיינו מצב שבו מנהלת אגף כוח אדם מקבלת טופס קורות חיים עתיר בשגיאות כתיב והקלדה, או מנהלת אגף שעורכת מבחן קבלה בתחום ומקבלת דף כמעט לא קריא. חוסר הטיפול בילדות מביא לפערים שמעולם לא גושרו עד לבגרות באופן שפוגע בכל תחומי החיים.

      עם זאת, כדי לקבל כלים משמעותיים שיסייעו לכם להתמודד לקות הלמידה שלכם, אתם מוזמנים לפנות אל מכון זרחין.

      איך מאבחנים דיסלקציה אצל מבוגרים?

      האבחון מתבצע אצל מיכאל זרחין עצמו. במהלך האבחון תיבדק ההיסטוריה ההתפתחותית, החינוכית, המשפחתית והרפואית של המטופל. הבדיקה מורכבת ממכלול של בדיקות שונות, בכתב, בדיבור, ובסופה יקבל המאובחן תשובה האם קיימת דיסלקציה ואם כן – מאיזה סוג. בהתאם לגילו של המטופל, יש לבדוק האם אכן מדובר בלקות למידה או בבעיה בריאותית אחרת הקשורה לגיל, כמו לקות שמיעה, או תופעות לוואי של תרופות הניטלות באופן קבוע.

      אבחון דיסלקציה אצל מבוגרים ישפר את איכות חייהם באופן מובהק. במקרים רבים מדובר בתחושה של הסרת מועקה שליוותה אתכם כל חייכם ולא ידעתם מדוע. רבים משייכים את נושא לקויות הלמידה והדיסלקציה לגילאי בית הספר, אך יש להבין כי הפוטנציאל הלא ממומש בגילאים בוגרים יותר נובע מכך שמעולם לא ניתנו לכם כלים להתמודד עם הקשיים שלכם.

      לטפל, או להמשיך הלאה בחיים?

      מבוגרים רבים, גם כשהם מגלים שניתן לאבחן את מצבם ולתת לכך פתרון, מוותרים מראש. "הסתדרתי עד עכשיו בחיים, אצליח להסתדר גם מכאן והלאה", אלו משפטים ששומעים לא מעט. אולם יש לזכור כי האבחון לא נועד רק כדי להסביר לכם ממה סבלתם עד כה, אלא גם כדי לתת לכם כלים להתמודדות, לשיפור, לצמצום פערים, ולתיקון מוחלט של הקושי באמצעות הכלים הייחודיים של מכון אבחון לקויות למידה – מכון זרחין. התהליך ממש פותח בפני המטופל עולם שלם שהיה סגור בפניו עד כה, של קריאה מורכבת והבנה עמוקה.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים