חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      אילו לקויות למידה קיימות?

      ילדים בעלי לקויות למידה עלולים לחוות קשיים רבים בבית הספר, דבר אשר יגרום לחוסר רצון להגיע ולהשקיע בלימודים. במידה ולקויות אלו מתפספסות, הרי שהילד יגרור את הבעיות הללו אל החיים הבוגרים שלו, שם, גם באוניברסיטה עלול להיתקל בקשיים הללו שוב. מכון זרחין ישמח לבוא לעזרתכם ולסייע באבחון והענקת טיפול מיוחד, אשר נועד לפתור את הבעיה אחת ולתמיד.

      לקויות למידה יכולות להיות שונות ומגוונות ולהתבטא במצבים שונים. אך על מנת להקל על ההסבר, ניתן יהיה לרכז אותן לשלושת הלקויות הנפוצות:

      • דיסלקציה – ליקוי קריאה. זו מתבטאת בקושי לקריאה, באיטיות ובקושי להפיק את המשמעות מן הנקרא. במידה ודיסלקציה לא מטופלת היא יכולה להקשות על תפקודו של אדם גם בעתיד בשעה שייתקל בטקסטים ארוכים ובהבנה שלהם.
      • דיסגרפיה – ליקוי כתיבה. זו יכולה להתבטא באיטיות כתיבה, שגיאות כתיב רבות, ניסוחים שגויים, הפעלה של לחץ חזק או מועט מידי על כלי הכתיבה, רמת התוכן בכתיבה תהיה נמוכה לעומת התוכן שבעל פה.
      • דיסקלקוליה – ליקוי חשבון. זו מתגלה לרוב בגילאים צעירים יחסית. הקשיים יכולים להתבטא בהבנת מושגים בסיסיים בחשבון ובביצוע פעולות חשבון פשוטות. לעיתים יכול להופיע גם קושי בהבחנה כמותית.

      חשוב להבין, כי לא כל סימן לקושי בקרב ילדכם יצביע על נוכחותה של לקות למידה כלשהי. לעיתים הקושי יכול לנבוע מאימון לא מספיק, כשל דידקטי או אי שליטה של המורה בתחום הדעת ובדרכים הקיימות שיכולות להעביר את החומר הנלמד בצורה יעילה יותר.

      הגישה שמרפאת לקויות למידה

      אנשים רבים אוחזים בדעה כי לקויות הלמידה אינן ניתנות לפתרון, וניתן רק לטפל בסימפטומים שלהן. אך חשוב לציין כי הגישה של מכון זרחין היא, כי רובן המוחלט של לקויות הלמידה מקורן בקשיים בעיבוד בחשיבה. מתוך הסתכלות על הבעיה מזווית אחרת, אנו יכולים לראות כי ישנו אור בקצה המנהרה, אשר יכול לסייע בהתמודדות עם לקות הלמידה, ולאפשר רכישת מיומנויות שונות אשר יובילו ללמידה נורמטיבית.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים