חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      דיסלקציה, דיסגרפיה ומה שביניהן

      דיסלקציה ודיסגרפיה הן מלקויות הלמידה הנפוצות והמוכרות ביותר. מלבד הקושי שבא לידי ביטוי בקשיים בקריאה, הבנת הנקרא או כתיבה הן עלולות להוביל גם למצוקה נפשית הנגרמת למעשה מחוסר הצלחה מתמשך ולעיתים תמידי. על מנת להתמודד עם הקשיים הנובעים מהבעיות הללו מומלץ לפנות לאבחון דידקטי או פסיכודידקטי כמה שיותר מוקדם כיוון שאיתור מדויק של הבעיה הוא השלב הראשון בדרך לפתרונה ולשמחתנו, כיום ישנם מגוון רב של פתרונות.

      כל מה שחשוב לדעת על לקויות למידה מסוג דיסלקציה ודיסגרפיה

      בעוד שדיסלקציה הינה לקות אשר פוגעת בעיקר ביכולתו של הילד לרכוש את השפה הדיסגרפיה פוגעת בחלק אחר והוא דווקא הכתיבה. כעת נרחיב מעט על כל אחת מהלקויות על מנת לבחון אותן לעומק.

      הדיסלקציה הינה לקות אשר קשורה באופן ישיר למילים. ילד הלוקה בדיסלקציה יתקשה לרכוש את מיומנויות הקריאה. יחווה קשיים בהבנה של מה שהוא קורא, יתקשה לחבר אותיות למילים וצלילים ולעיתים אף יחווה קושי בחיבור של רצף של מילה אחת. חלק מהילדים לא יצליחו לרכוש קריאה כלל וחלק ירכשו אותו באופן חלקי אך כך או כך התהליך יהיה ארוך ואיטי ואפילו מתיש. מכיוון שישנה השקעה רבה של אנרגיה בתהליך הקריאה עצמו כמעט ולא נשארת אנרגיה להבנת התוכן וכך נוצר מצב בו גם אם הילד מצליח לקרוא ישנו קושי ממשי בהבנת הכתוב.

      דיסגרפיה לעומת זאת הינה לקות אשר מתקשרת לתהליך הכתיבה עצמו. זוהי לקות נוירולוגית פיזיולוגית אשר ילדים הלוקים בה אינם מצליחים לתפוס את צורתה של האות, לכתוב אותה נכונה, לחבר אותיות למילה. לרוב הם ישמיטו או יוסיפו אותיות שלא לצורך וכן כתב ידם יהיה לא מובן ולא קריא עד כדי כך שהם עצמם לא תמיד יצליחו לקרוא אותו.

      המשותף לשתי לקויות אלו וכן ללקויות למידה נוספות הוא שהקושי לרוב ישפיע גם על המצב הנפשי. כלומר, תחושת חוסר ההצלחה תוביל לביטחון עצמי ירוד, תחושת ערך עצמי נמוכה, פגיעה בתחושת המסוגלות ועוד.

      דיסלקציה ודיסגרפיה- הטיפול הנכון

      בשנים האחרונות ניתן לראות כי המודעות ללקויות למידה הולכת וגוברת מצד אחד והאבחונים מצד נוסף הופכים להיות מדויקים יותר ויותר. השילוב של המרכיבים הללו גורם באופן ישיר גם לדרכי הטיפול להיות מגוונות ויעילות יותר. כיום ניתן להתמודד עם שלל לקויות הלמידה בדרכים פשוטות ומוצלחות. לכן, בחירת מכון אבחון הינה בחירה חשובה מאוד שכן כל הטיפול תלוי למעשה בתוצאות איכותיות. במכון זרחין ניתן לבצע הן אבחון מקצועי והן למצוא שיטת טיפול ייחודית וחדשנית למגוון רחב של לקויות למידה.

       

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים