חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      דיסלקציה ופיתוח החשיבה

      קושי בצירוף, דורש טיפול שיתן מענה למקרה של דיסלקציה ופיתוח החשיבה כדי להתגבר עליה. בתרגול אופייני בשיטתינו, נשתמש בעפרון ותזוזות עיניים.

      דיסלקציה ופיתוח החשיבה בצירוף

      1. יש לאחוז עפרון ביד, להזיז אותו ימינה ושמאלה במהירות בינונית מול עיני התלמיד, ולבקש ממנו לעקוב אחר תנועת העיפרון. תוך כדי תנועות העיפרון, יש להשמיע באוזני התלמיד מספר אותיות המרכיבות מילה, בין שלוש לחמש  אותיות, ולבקש ממנו לחזור אחר האותיות. דוגמה:  מ    ק    ר    ר.
      2. אחר כך יש לבקש ממנו לומר את המילה בשלימותה: מקרר. כשהוא אומר את המילה, יש לבקש ממנו שוב לפרק אותה, ולומר אות אות, מה האותיות שמרכיבות אותה: מ    ק    ר    ר.
      3. בתרגול זה, אין להראות לתלמיד תמונות שיסייעו לו לזהות את המילה, משום שהדגש הוא על בנייה של יכולת צירוף שמבוססת על זיהוי והבחנה בין אותיות, בתהליך עיבוד המידע. זו הדרך לפתור דיסלקציה ופיתוח החשיבה בעקבות זאת.
      4. אם התלמיד מתקשה לזכור את האותיות אפשר לחזור עליהם באוזניו שוב ושוב. אם הוא מתקשה לחבר אותן למילה או שאומר מילה שגויה, יש לכוון אותו באמצעות הדגשת צלילי האותיות, ואם יש צורך, ניתן גם לומר לו את שמות סימני הניקוד של כל אות, סגול מתחת לאות מ, קמץ מתחת לאות ק, וציירה מתחת לאות ר.
      5. כאשר עושים את התרגול הזה שוב ושוב,  ומפעילים  באופן מלאכותי ובהתערבות גלויה את מערכת הצירוף משמיעה של התלמיד, מגיעים בסופו של דבר לכך שהמערכת הזו תעבוד באופן אוטומטי,  ובונים את יכולת הצירוף של התלמיד בקריאה.
      6. תרגול של צירוף אותיות ממגע ותחושה – יש לומר לתלמיד לעצום עיניים, למשש מספר אותיות שמרכיבות מילה, לזהות כל אות בנפרד, לומר את האותיות, ובסוף לומר את המילה. לדוגמה: ח     ל     ב. תחילה התלמיד ימשש בעצימת עיניים את האות   ח   ויזהה אותה, אחר כך את האות   ל   ויזהה אותה, ואחר כך את האות   ב   ויזהה אותה. כעת עליו לחזור על האותיות, ולבסוף לומר את המילה חלב. לאחר שהוא אמר את המילה חלב, יש לומר לו לעצום עיניים, לפזר את האותיות על השולחן, ולבקש ממנו לזהות את האותיות לפי הסדר ולסדר אותן כמילה.
      7. בשלב השני של תרגול זה, יש לתת לילד לממש ולזהות תוך עצימת עיניים את אותן האותיות, אך בסדר אחר: ב     ל     ח.   כעת עליו לומר איזו מילת תפל יוצרות האותיות בסדר זה. לשלב זה יש חשיבות רבה משום שמדובר ביצירה של מילה חדשה שאין לילד שום היכרות מוקדמת עמה, והיא מבוססת אך ורק על צירוף.
      8. זיהוי האותיות באמצעות תחושה, יוצר תפיסה של רצף בחשיבה, וכך מתקן את הנתק שקיים בין החושים לבין החשיבה. כאשר עושים את התרגול הזה שוב ושוב,  ומפעילים  באופן מלאכותי ובהתערבות גלויה את מערכת הצירוף מתחושה אצל התלמיד, מגיעים בסופו של דבר לכך שהמערכת הזו תעבוד באופן אוטומטי,  ובונים את יכולת הצירוף של התלמיד בקריאה.

      אין גבול ליכולת הטיפול

      אנחנו במכון זרחין לא מגבילים את עצמנו מראש להישגים מוגדרים או לדרך טיפול ספציפית מול המטופל. הגישה היא שאפשר לפתור את הכול, על ידי זיהוי המאפיינים הייחודיים של כל תלמיד. אנחנו מחכים לכם עם המענה הטוב ביותר לקושי שמטריד אתכם.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים