חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      דיסלקציה מזווית שונה

      גם מאמר זה מתפרסם בהמשך למאמרים הקודמים, לגבי החשיבה שעומדת מאחורי הקריאה, בהקשר של דיסלקציה כנתק בחשיבה. דיברנו על תפקודי חשיבה שונים, ואנחנו מדמים את ההתנהלות ביניהם להתרחשות של ספירלה, שמייצגת בשבילנו כאן  תהליך של התרחקות והתקרבות שחוזרים על עצמם במחזור אינסופי. כך זה מצד אופן ההתפתחות והזרימה של התפקודים הללו. אין בהם סדר מסודר ואין להם תכנית פעולה קבועה. התפקודים כולם הם כמו מונחים בארגז כלים, כשהאנרגיה שבחשיבה שלנו שולפת בכל פעם את הכלי שנדרש באותו רגע ומשתמשת בו, וכך פעולת חשיבה אחת גוררת אחריה פעולת חשיבה אחרת והחשיבה זורמת וזורמת וממשיכה הלאה.

      מתן משמעות לתווים ודיסלקציה

      לשם הדגמת אי הסדר: למרות שבסדר של הדברים החקר מופיע ראשון וההרחבה אחרון, יכול להיות מצב שבו אנחנו מזהים חפץ כלשהו ולא יודעים לתת לו פירוש ומשמעות, ובשביל לברר את הפירוש שלו אנחנו קודם כל עוברים לתהליך של הרחבה, ומייצרים רעיון חדש והשוואה חדשה על בסיס ידע קודם, ואנו מעלים בדמיוננו חפץ דומה שאותו אנו מכירים,   ומתוך ההרחבה  הזו אנחנו באים לפרש את מה שראינו. בעצם החשיבה שלנו היא כמו מכונה שמסתובבת כל הזמן ללא הפסקה בין תפקודי החשיבה השונים, כל פעם בנתיב אחר, לפעמים על ידי שימוש חוש הראיה, לפעמים על ידי שימוש בחוש השמיעה, כל פעם לפי הצורך.

      גם העיקרון הזה, של הקשר בין תפקודי החשיבה, נכלל בדימוי לספירלה. כל תפקוד וכל תהליך משפיע על חברו, ולא רק משפיע אלא גם מקדם ומפתח את התפקוד שבא אחריו. מסרים שנקלטים בפעולות חקר של ראיה, מפתחים ומייצרים תפקודי חקר של שמיעה, ותפקודי חקר של שמיעה מייצרים תהליכי פירוש של ראיה, כשנתק שמתרחש כאן, הוא ענין של דיסלקציה, וכן הלאה וכן הלאה עד אין סוף, בנתיבים ובמסלולים מקוריים שמתחדשים ומשתנים ללא הרף.

      דיסלקציה כנתק בחשיבה

      לא תמיד קיימת זרימה תקינה בין תפקודי החשיבה. הדוגמה הכי נפוצה למצב בו אין זרימה תקינה בין תהליכי ותפקודי החשיבה היא כאשר אנחנו עייפים. דוגמה נוספת היא ברגעים של פחד או חרדה מכל הסוגים, בהם החשיבה ההגיונית משתבשת. הדוגמאות האלו נגרמות כתוצאה ממצבים מסוימים ומוגבלות בזמן. אולם אצל אנשים שסובלים ליקויי למידה, כמו דיסלקציה, קיים מצב קבוע של נתקים בחשיבה כל אחד בתחום בו הוא מתקשה: שיבושים וקשיים בקריאה, כתיבה, הבעה בכתב, הבנת הנקרא, חשבון, וגם קשיים בקשב וריכוז, כולם מתבטאים בנתקים בין תהליכי הלמידה השונים. האם ניתן לתקן את הנתקים הללו ולפתור בעיה כמו דיסלקציה מהשורש? הניסיון שלנו מוכיח שזה אפשרי.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים