חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      דיסקלקוליה מכון זרחין

      המודעות לקיומן של לקויות למידה, הצליחה לא רק לאפשר אבחון מוקדם שלהם, אלא גם למיין ולקטלג אותם לפי סוגיהן. כיום יודעים על לקות למידה נוספת, שקשורה להפרעות בכישורים ובמיומנויות הקוגניטיביות והיא נקראת דיסקלקוליה. הפרעה זאת גורמת לאנשים שלוקים בה להתקשות במתמטיקה בדרגה של חוסר יכולת ללמוד או להתמודד עם ידע מתמטי, כך שזה גורם להם לפיגור של ממש בהדבקת ידע זו או בשליטה בו.

      חלק מהאנשים הלוקים בה לוקים גם בדיסלקציה אולם הקשר בין שתי הלקויות אינו הכרחי ואינו מחויב המציאות. מה שבטוח הוא, שמי שלוקה בה מתקשה מאוד בלימודים בבית הספר, ולא מצליח לעמוד בדרישות להישגים במתמטיקה המצופות מבני גילו, ולכן הפגיעה החברתית והתדמיתית בו היא מובנת.

      להבדיל מדיסלקציה ולקויות למידה אחרות, דיסקלקוליה הרבה יותר קשה לאבחון ולהגדרה ברורה, משום שיש לה מקורות שונים והיא מתבטאת בכמה דרכים. המוסכמה היא שאם הילד מפגין ידע מתמטי שאינו מתאים לגילו ולרמתו והציונים שלו נמוכים, מתחילים בתהליך דיסקלקוליה אבחון

      אבחון וטיפול בדיסקלקוליה

      מכיוון שלקות למידה זאת אינה קשורה למנת המשכל שלו, יכול לקרות מצב שילד יענה תשובות נכונות ונבונות בנושאים אחרים או אפילו במתמטיקה, אך עדיין יסבול מכמה בעיות שיגדירו אותו כלוקה בלקות זאת.

      בדרך כלל תהליך האבחון כולל כמה שלבים, שמכסים את כל האפשרויות, בייחוד אם בתחומים אחרים הילד מפגין ידע, יכולות גבוהות ואינטליגנציה.

      במכון זרחין פותחה שיטה ייחודית, שמטפלת בדיסקלקוליה ונועדה לתקן את הקשיים הקוגניטיביים של מי שסובל ממנה.  אנו מסייעים לו לפתח את מיומנויות החשבון באמצעות שילוב של חושים נוספים בתרגילי חשבון בסיסיים, כדי לחבר את הנתקים בחשיבה שפוגעים בתהליכי ארגון המידע הקוגניטיביים.

      את התרגילים אני מעבירים באווירה תומכת ואופטימית, ומתחברים אינטואיטיבית לילד, כדי לעודד אותו להגיע להישגים לימודיים. צרו עמנו קשר בהקדם, כדי לשמוע יותר פרטים על כך.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים