חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      דרכי טיפול בדיסלקציה

      ישנה קשת רחבה וסגנונות רבים של טיפול בדיסלקציה. אנחנו מאמינים כי יש דרך להחלים מדיסלקציה לחלוטין. גם אם הדיסלקציה עוברת בתורשה והיא מולדת אפשר להירפא ממנה. הפער בין המאובחן לחבריו שאינם לוקים בתופעה זו יכול להצטמצם ולהיעלם לגמרי.

      ניתן לטפל ולהקנות כלים להתמודדות עם הקשיים והפערים, להעניק כלים שיאפשרו לילד או למבוגר להתקדם ולהתפתח, לרכוש מיומנויות כתיבה, קריאה ודיבור, לרכוש כלים שיגרמו להם ללמוד טוב יותר, להשכיל, ולצבור ידע בצורה קלה יותר ממה שהיו מסוגלים. כלים אלו ניתן לרכוש בזכות צוות המומחים של מכון זרחין.

      הוראה מתקנת

      ההוראה המתקנת היא הטיפול הנפוץ ביותר והיא מקנה לימוד מחדש. זוהי למידה מחודשת המאפשר שינוי בטכניקת הלימוד, לאחר שהטכניקות שנוסו בעבר נכשלו. באמצעות ההוראה המתקנת משנים את האופי הלימודי ומתאימים אותה לילד או למבוגר, כל אחד בהתאם לקשייו הספציפיים וליכולותיו הייחודיות. ההוראה המתקנת מאפשרת הסתכלות והבנה מהי הצורה המיטבית שבה המאובחן יגבר על קשיי הלמידה שלו.

      באמצעות טיפול אמין ונכון, כל מאובחן יקבל תרגילים מותאמים לו אישית שיאפשרו לו להתפתח וללמוד. ההוראה המתקנת ניתנת בהתאם לאבחון ולסיווג הדיסלקציה ולמבחן דיאגנוסטי.

      כך למשל, ישנם מאובחנים בדיסלקציה שנוטים להחסיר אותיות הנמצאות באזור מוזנח של המילה. הם יכולים לקבל טקסט שבו דווקא אותן אותיות יודגשו או יסומנו במרקר ובכך תשומת הלב שלו לאזורים אלו תגבר.

      טיפול אחר עבור ילדים שמחברים שתי מילים (או יותר) למילה אחת, או שלוקחים חלק מהאותיות של מילה אחת ומצרפים לשנייה, יקבלו טקסט עם רווחים גדולים יותר בין המילים האחת מהשנייה.

      ילד בעל אבחון של דיסלקציה פונולוגית יתרגל את הקשר בין האות לצליל, ויחזור על הברות והגיות.

      רבים מהמאובחנים יקבלו תרגיל שמעודד קריאה בעזרת אצבע מלווה, בקצב איטי ובקצב אחיד. בנוסף, בבתי ספר נהוג להצמיד חונך, או איש חינוך אחר שאופן פרטני יחידני עבור לקויי למידה.

      ישנן דרכי טיפול נוספות, שמרניות פחות ומתקדמות יותר. אחת מהן היא טיפול באמצעות גלי קול. הילד מרכיב אוזניות, באוזניות מושמעים צלילים המגרים את האזורים הנוירולוגיים במוח ומאתגרים את המערכת כולה להיות פעילה יותר. בנוסף, ישנם ספרים קוליים המאפשרים חידוד של יכולת ההיקש של הילד ובכך התפתחות מערכת הקשב והריכוז שלו.

      ישנם חוקרים אחרים המאמינים כי עידוד תנועה תוך כדי דיבור וקריאה, יכול לפתח יכולות קוגניטיביות ולאפשר יצירת תאים חדשים באזורים במוח באופן שיחדד את הראיה המחשבתית והחינוכית.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים