חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      היכולת לנצח דיסלקציה

      צירוף היא מיומנות ששכלול שלה מקדם את היכולת לנצח דיסלקציה. במאמר קודם דיברנו על תרגול של צירוף אותיות משמיעה עם מעקב עיניים,  ותרגול ממגע ותחושה.

      היכולת לנצח דיסלקציה בצירוף

      1. נציג סוג נוסף של תרגול: יש לעמוד מול התלמיד, להשמיע לו אותיות תוך כדי הליכה של המורה והתלמיד ביחד בשיכול רגליים, ותוך כדי הכאות כף בכף בשיכול ידיים, יד ימין של המורה על יד ימין של התלמיד, ויד שמאל של התלמיד על יד שמאל של המורה. הכאות היד צריכות להיות בעוצמה מתונה, עם השמעה של צליל הכאה.
      2. לאחר השמעת האותיות של המילה, יש לעצור, לבקש מהתלמיד לחזור על האותיות, ואחר כך לצרף אותן למילה. אם הוא מתקשה לחזור על האותיות, יש לחזור ולהשמיע שוב את האותיות תוך כדי ההליכה, וכך גם אם הוא חוזר על האותיות אך מתקשה לחבר אותן למילה. לצד זאת אפשר לעשות מידי פעם הפסקות עם ההליכה, לחזור על האותיות בפעם אחת, לכוון ולהדגיש את האותיות והצלילים כדי לקדם את התלמיד לחיבור שלהן למילה.
      3. שמיעת האותיות תוך כדי הליכה בתנועות משוכלות והכאות כף המלוות בצליל, פועלת על יכולת הצירוף בשלב העיבוד בחשיבה, ומקדמת אותה. כאשר עושים את התרגול הזה שוב ושוב,  ומפעילים  באופן מלאכותי ובהתערבות גלויה את מערכת הצירוף אצל התלמיד, בשילוב עם תנועה, מגיעים בסופו של דבר לכך שהמערכת הזו תעבוד באופן אוטומטי,  ובונים את יכולת הצירוף של התלמיד בקריאה.
      4. תרגול נוסף: יש לבקש מהתלמיד לשחזר חוויה טרייה או ישנה, ולהיכנס עמו לפרטים הקשורים לצד החזותי של החוויה. לדוגמה: אם הוא מתחיל לספר על משחק שהוא שיחק עם חברים, אפשר לשאול אותו על שם החבר, צבע החולצה שלו, או צבע הכדור. לאחר דיבור קצר יש לבחור מילה שהתלמיד הזכיר בהקשר של מה שהוא ראה כחלק מהחוויה.
      5. לדוגמה: שם החבר יורם, או צבע החולצה בורדו. כעת יש לבקש ממנו לפרק את המילה, ולומר את האותיות מהן היא מורכבת: ב    ר    ד    ו. לאחר שהוא אומר את האותיות יש לבקש ממנו לחזור שוב על המילה שהן יוצרות. אין צורך שהוא יחזור על האותיות לפי הכתיב הנכון, כך שגם אם הוא אומר ת במקום ט, או ק במקום כ, המטרה הושגה.
      6. פירוק האותיות של מילה הלקוחה מהזיכרון החזותי של התלמיד, בונה יכולת של צירוף בחשיבה. כאשר עושים את התרגול הזה שוב ושוב,  ומפעילים  באופן מלאכותי ובהתערבות גלויה את מערכת הצירוף בהקשר של זיכרון חזותי אצל התלמיד, מגיעים בסופו של דבר לכך שהמערכת הזו תעבוד באופן אוטומטי,  מחזקים את היכולת לנצח דילסקציה, ובונים את יכולת הצירוף של התלמיד בקריאה.

      פתרון שמשכיח את הבעיה

      אנחנו במכון זרחין מציעים לקושי בצירוף פתרון אמיתי, שורשי, לא רק כזה שעוסק בבעיה, אלא כזה שפותר אותה לגמרי ומאפשר למי שסובל ממנה לשכוח ממנה לגמרי ולפתוח בחיים חדשים.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים