חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      הילד מתקשה בחשבון? פנו לאבחון דיסקלקוליה

      מטרתו של אבחון דיסקלקוליה היא לאתר ולאבחן קשיים במתמטיקה וחשבון. ילד הסובל מדיסקלקוליה יחווה קושי משמעותי יותר מאשר רק פחד ממספרים. זהו למעשה קושי לבצע כל פעולה חשבונית ולו הפשוטה ביותר ביחס לבני גילו. בנוסף, קיים קושי בלמידת החוקים המתמטיים, ולא מכיוון שקיים חוסר רצון ללמוד אלא כי זה הופך עבור הילד לבלתי אפשרי ממש. על ידי אבחון מסוג זה, ניתן לאתר את הבעיה ולמצוא את הדרך להתמודד עימה. לקביעת אבחון והכרות עמוקה יותר עם הלקות, ניתן לפנות למכון זרחין.

      מתי תדעו להגיש את הילד לאבחון?

      כמובן שילדים רבים סובלים מקשיים רבים בתחום המתמטיקה. אין ספק שזהו אחד התחומים הקשים ביותר ללמידה ופעמים רבות עצם החשש מהמקצוע יוצר קשיים. אך לא כל מי שסובל מקשיים במתמטיקה אכן סובל גם מדיסקלקוליה. ישנן מספר נקודות אליהן כדאי לשים לב:

      • אינטליגנציה ורמת ידע – במידה ורמת האינטליגנציה של הילד גבוהה ובשאר המקצועות הוא מאוד מוצלח כדאי לראות האם יש משהו מעבר לקושי פשוט במתמטיקה. במידה והפער בין הילד לבין בני כיתתו הוא של 2 כיתות מתחת לממוצע – כדאי לפנות לאבחון.
      • המלצה מבית ספר – פעמים רבות מורה יכול לזהות קשיים של ילד. במידה וקיבלתם המלצה מצוות בית הספר, מומלץ ורצוי לפנות לאבחון כמה שיותר מהר על מנת לאפשר לילד להשתלב עם בני כיתתו עד כמה שרק ניתן.

      כאשר מדובר באבחון דיסקלקוליה, חשוב מאוד לזכור שככל שהאבחנה תעשה בשלב מוקדם יותר כך האפשרות להדביק את הפערים תהיה טובה יותר. ניתן לערוך אבחון דיסקלקוליה החל מכיתה ב', כיוון שבשלב זה כבר ניתן להבחין האם אכן מדובר בקושי משמעותי או משהו חולף.

      ביצוע הבדיקה על ידי מכון זרחין

      כאשר אנו בוחרים לעשות לילדנו אבחון דיסקלקוליה חשוב שנדע שהוא כולל בתוכו מספר נושאים על מנת להבין לעומק מהו הקושי של הילד. המבחן יכלול מבדקי אינטליגנציה, קריאה, שפה, קשב ועוד. מכיוון שמדובר במבחן ארוך, הוא יעשה בכמה מפגשים. במיוחד מסיבות אלו חשוב לבחור מאבחן בעל סבלנות רבה, מקצועיות וגישה נכונה. במכון זרחין תוכלו למצוא צוות מקצועי וקשוב שיעמוד לצידכם בכל רגע ורגע וילווה אתכם עד אשר תגיע האבחנה המיוחלת.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים