חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      להתחיל מהבסיס ולנצח את הדיסקלקוליה

      בכל תהליך של למידה, בכל תחום ובכל מקצוע, יש ענין של כמות ויש ענין של איכות. כמות זו דרך מדידה אחת ואיכות זו דרך מדידה אחרת. כמות זו דרך מדידה שמבוססת על ההספק ועל ההיקף של החומר הנלמד, ואיכות זו דרך מדידה שבוחנת ומתמקדת ברמת ההבנה ורמת ההפנמה של החומר הנלמד, ופחות מתייחסת להיקף ולכמות של החומר.

      ילדים שסובלים מדיסקלקוליה קשיים בחשבון, חווים תהליכי התמודדות והתקדמות משתנים בלימודי חשבון. בהתאם לרמת הקושי ועוצמת הבעיה ממנה הם סובלים, הם עוברים את שלבי הלמידה בחשבון מכיתה לכיתה ומתאימים את עצמם למציאות הלימודית המשתנה.

      הספק אינו פותר דיסקלקוליה

      המציאות הלימודית עליה אנחנו מדברים, היא של הספק ושל התקדמות לעוד נושא ולעוד תחום, שזה ללא ספק דבר חשוב. אולם כשמדובר בילד שסובל מדיסקלקוליה, שרוצה להתקדם ולהצליח בלמידה, ההתקדמות הזו גורמת לו לפעמים להניח יסודות לא טובים ללימוד חשבון. כלומר, הידע וההבנה הבסיסיים בחשבון הם ברמה לא טובה אצלו, והם הבסיס לחוסר ההצלחה שלו בשלבים המתקדמים יותר, אולם זוהי מציאות נסתרת שאינה ברורה דיה. כדי לקדם אותו עוד ועוד, המערכת מתוך כוונות טובות תנסה להביא אותו לשלבים יותר מתקדמים של הבנה, ותזניח את היסודות הבסיסיים מתוך מחשבה שהעמקה וקליטה יותר טובה שלהם היא לא הדבר הקריטי.

      לפתור דיסקלקוליה מהבסיס

      אולי גם במקרה כזה של קשיים בחשבון, קיימת תפיסה של "הבשלה" ומחשבה שבהמשך הילד יקלוט את הידע ויפנים אותו יותר. אולם אנחנו פועלים בניגוד לתפיסה הזו, משום שאנחנו מאמינים שבאמצעות הכלים שאנו מציעים אין צורך לחכות ל"הבשלה" ויש אפשרות לגשת לילד ולטפל בידע הבסיסי שלו בחשבון. ישנם כמה עקרונות ומושגים ומונחים של גודל כמות וצורה שעומדים בבסיס של הבנת החשבון וניתן להנחיל אותם לילד.

      מחד, אם הוא לא תופס את העקרונות האלו כמו שצריך, הבעיה תמשיך להיות המלווה שלו והוא לא ימצא פתרון מוחלט לקשיים שלו, גם ברמה הבסיסית של הכרת והבנת החשבון, וגם בתחומים המורכבים והמעמיקים יותר. מאידך, במקרה שכן ניתן פתרון להבנה הבסיסית הזאת, זה יאפשר לו לנצח את הדיסקלקוליה לא רק ברמות ההבנה הבסיסיות של החשבון, אלא אף בחלקים המורכבים יותר שלו.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים