חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      לקות למידה דיסלקציה

      גם אם לילד יש דיסלקציה בקריאה, העובדה שהוא אינו מבחין כראוי בין צלילים, אינה אומרת שהוא  סובל מחוסרים בתפקודי החשיבה.

      לקות למידה ודיסלקציה – הסבר

      1. כאמור, במקרה שתיארנו, זה נכון שיש לילד לקות למידה דיסלקציה, אך זה שהוא אינו מבחין כראוי בין הצלילים, לא אומר שיכולת ההבחנה איננה קיימת בחשיבה שלו. היא קיימת גם קיימת. הוא יכול להבחין בין חפצים בגדלים וצורות שונות, בין תנועות ותחושות כאלה ואחרות בגוף, ובין שמות וקולות מסוגים שונים. ולמרות זאת, כשמדובר בצלילי האותיות והניקוד, הוא לא מצליח להבחין ביניהם ברמה מספקת. למה בעצם?
      2. ובכן כפי שכתבנו, הסיפור פה הוא שיש נתק בין חוש השמיעה לבין יכולת ההבחנה, לפחות במה שקשור לקריאה. שניהם קיימים, יש שמיעה ויש אפשרות הבחנה, אולם הם לא מצליחים להתחבר זה לזה. זה אומר, שמה שעלינו לעשות, זה פשוט לחבר ביניהם כדי לפתור את הלקות למידה דיסלקציה. איך נעשה זאת?
      3. האפשרויות הן שונות, ונציג כאן כמה מהם. רק נאמר שהצד השווה שבכל האפשרויות, הוא שלזמן מה אנחנו נפרדים מצורות האותיות ומצורות תנועות הניקוד. בהמשך נצטרך אותם, אולם כעת אנחנו לא הולכים ללמוד לא אותיות ולא תנועות של ניקוד, אלא רק הבדלים בין צלילים. בעצם אנחנו לא חייבים לקרוא לזה או להתייחס לזה כאל למידה. ניתן לקרוא לזה משחק ואפשר להתייחס לזה כאל משחק, ויתירה מזה אפשר פשוט לשחק בפועל.
      4. השוני בין קו ארוך לקו קצר, הוא הבדל חד, מובן וברור לחשיבה. כשילד מסתכל על קו ארוך וקו קצר שנמצאים אחד ליד השני, חוש הראיה שלו מעביר את המסר לחשיבה, והחשיבה מבינה מיד את הדבר המשותף ואת ההבדלים ונותנת לכל קו את המשמעות המתאימה לו: יש כאן שני קווים ישרים, אך למרות ששניהם ישרים, הם שונים זה מזה, האחד ארוך והשני  קצר. כלומר, ישנו כאן ערוץ קשר מהיר ועוצמתי בין חוש הראייה לבין החשיבה.
      5. אם אנחנו אומרים לילד שהקו הארוך מבטא ב דגושה והקו הארוך מסמל ב רפויה, ואנחנו מתרגלים אתו את זה, אנחנו בעצם לוקחים מסרים של שמיעה שקיים נתק ביניהם לבין החשיבה, ומרכיבים אותם על ערוץ הקשר המהיר והעוצמתי, שקיים בין הצד החזותי לבין החשיבה. בסופו של דבר על ידי התרגול הזה, ההבנה וההבחנה שיושבת על הצד החזותי תחלחל ותתפשט לצלילים, וכך במקום הנתק ששרר מקודם ביניהם, יהיה ערוץ קשר תקין בין חוש השמיעה לבין החשיבה, והילד יהיה מסוגל להבחין בין הצלילים שמקודם הוא לא הבין כראוי את השוני ביניהם.

       פתרון של שורש הבעיה

      במכון זרחין אנו מבצעים מסתכלים על שורש הבעיה כפי שהוצגה בשורות אלו. מנצלים את החושים השונים של הילד כדי לקדם את ההבחנה השמיעתית שלו ופועלים להשגת יעד זה בטווח הזמן הקצר ביותר, לתועלת הילד. פנו אלינו עוד היום.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים