חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      לקות למידה רב בעייתית

      לקות למידה רב בעייתית מכילה מעבר לקושי בקריאה קשיים נוספים. הקריאה עצמה היא לא פונקציה של שינון וזיכרון, אלא מדובר על הבנה. הבנה של צורות גרפיות ושל הצלילים שהן מייצגות.

      הקריאה ולקות למידה רב בעייתית

      1. נציג שאלה: מהי הבנה ומתי היא נוצרת? התשובה שלנו היא, כי הבנה היא הבחנה, והיא נוצרת כאשר ישנה הבחנה.
      2. כלומר, הבנה של דבר אחד נעשית באמצעות ההבחנה ומציאת ההבדל בינו לבין דבר שני. לדוגמה: אנחנו מבינים מהו טוב, על ידי הבנת ההבדל בינו לבין הרע, ואנחנו מבינים מהו שחור בגלל שאנחנו מבחינים בינו לבין הלבן.
      3. כך גם בקריאה, ההבנה של המידע הנדרש כדי לקרוא, מגיעה כאשר הקורא המתבונן בדף הטקסט, יכול למצוא את ההבדלים בין האותיות השונות המופיעות בו, ובין תנועות הניקוד השייכות להן. כשישנה לקות למידה רב בעייתית הכוללת קושי בקריאה, יתכן שיופיע קושי כזה.
      4. בשלב ההתחלתי, כדי שילד יידע לקרוא, עליו להכיר את הצליל הפותח של כל אחת מהאותיות, וכן גם את תנועות הניקוד. כדי לעשות זאת, ולהגדיר לכל אות ולכל תנועה את הצליל המתאים לה, הקורא צריך להבחין כראוי בין הצורות השונות. לכאורה, הבחנה בין הצורות השונות נדמית הפעולה הכי פשוטה בעולם, אולם האמת היא שיש ילדים שאצלם הפעולה הזו אינה כל כך פשוטה.
      5. הקושי להבחין בין צורות יכול להופיע במידה שונה. ישנם ילדים שיתקשו להבחין בין האותיות הדומות זו לזו, כמו ב או כ דגושות או רפויות, ס-ם, ו-ז, ר-ד, וכדומה.
      6. אצל ילדים אחרים, קשיי ההבחנה החזותית הם ברמה גבוהה יותר, ויהיה להם קשה להבחין בין אותיות שונות זו מזו, כמו ג-ד, ה-ו. במקרים מסוימים קשיי ההבחנה החזותית יכולים להתבטא בקושי לזהות בין אותיות בודדות ומופרדות זו מזו, ובמקרים אחרים הקושי להבחין קיים בקריאה של מילים ומשפטים בטקסט ארוך.

      לקויות למידה רב בעייתיות

      הניסיון הרב שלנו במכון אבחון זרחין הוכיח שפתרון הוא אפשרי, ושבאמצעות תרגול נכון, ניתן לקדם היכולת של הילד להתגבר על הקושי שלו. הכלים שלנו הם לא שגרתיים ולכן גם אם ניסיתם שיטות אחרות ולא הצלחתם, עליכם לדעת כי ישנן עוד אופציות. פנו אלינו עוד היום כדי למצוא פתרון לבעיה אחת ולתמיד.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים