חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      מדיסקלקוליה להנאה ממתמטיקה

      מתמטיקה היא שפה. בשביל אנשים מסוימים, מיעוט קטן מאוד מהאוכלוסייה, זו שפה מלהיבה, מאתגרת, מרתקת, מליאת צפונות, מרגשת והם יכולים לנבור בה ולנבור בה ולשוחח אודותיה. בשביל רוב האנשים זו שפה שהם מתמודדים עמה בהתאם לידע שהם רכשו, אולם למרות שהם מתמודדים עמה היא עדיין מהווה סוג של תחום מנוכר ולא מעניין ומלהיב במיוחד.

      אולם ישנו מיעוט מהאוכלוסייה, שתופס את המתמטיקה כשפה מתקילה, חסרת פשר, והיא מעוררת רגשות שליליים קיצוניים של חוסר חיבה והערכה כלפיה. הגורם לתופעה הזו מכונה דיסקלקוליה.

      כך מוגדרת הדיסקלקוליה

      "דיסקלקוליה היא לקות למידה ספציפית במתמטיקה. כלומר, היא לקות קוגניטיבית שגורמת לאדם ללמוד מתמטיקה או להפעיל ידע מתמטי קיים פחות טוב מהמקובל אצל בני גילו, שיש להם מנת משכל זהה לו.

      לומד מוגדר כסובל מקושי זה, כאשר יש פער של כשנתיים ברכישת מיומנויות החשבון בקרב התלמיד בהשוואה לשכבת הגיל שלו. פער זה אינו נובע מאינטליגנציה נמוכה, פגמים במערכת החושים, בקשיי לשון הדיבור ומהפרעות קשב וריכוז. הלקות מופיעה בדרך כלל כבר בגילים צעירים.

      ההשלכות של הבעיה, הינן לא נעימות ומהוות אתגר לא פשוט למי שסובל ממנה. בראש ובראשונה נפגעת התדמית העצמית שלו, ומעבר לכך הוא באמת מוגבל ביכולת שלו לבצע חישובים שונים שיכולים לסייע לו לנהל את חייו. ילד שאובחן כסובל מהבעיה, וישמע שיש לה פתרון, הדבר מהווה בשבילו בשורה משמעותית ביותר.

      ניתן להפטר מדיסקלקוליה

      השיטה שלנו לטיפול בדיסקלקוליה תופסת את הקושי כבר פתרון. כן – ניתן להפטר ממנו. קיומם של הקשיים אינו מהווה הוכחה שלא ניתן לסלק אותם. אנחנו משתמשים בעקרונות השונים של שיטתנו ובראשם, השימוש בחוויות אישיות של הלומד להפנמת החומר הנלמד. אנחנו מפעילים את הגוף לשם המחשת התרגילים ומכוונים את הלומד לחוויות האישיות שלו, באמצעותן ביכולתו לשבור את המחסום החשיבתי שגורם לדיסקלקוליה, ולרכוש את מיומנויות החשבון ברמת הבנה והפנמה גבוהה. גם במקרה זה הניסיון המוצלח שלנו בפתרון קשיי חשבון מהווה את אבן הבוחן לנכונות ולהצלחת עקרונות השיטה.

      פתאום הילד המוגבל, שהרגיש חסום, מגלה שהוא יכול. הלב שלא מתמלא אושר, והוא מקבל מוטיבציה להמשיך להשקיע, ומצליח להדביק את הפער בינו לבין חבריו.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים