חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      מה זה דיסלקציה?

      דיסלקציה זו לקות קריאה המאופיינת בקשיי קריאה כמו שטף, היגוי נכון וקריאה נכונה של מילים, יש קושי בזיהוי צליל וחיבורו לאות או למילה, זיהוי מילים חדשות וחיבור אותיות, ליצירת מילה. היא באה לידי ביטוי בכישורי שפה נוספים כמו דיבור וכתיבה.

      אנו יכולים לראות כי לאדם הלוקה בזה בקריאה וכתיבה יהיה יותר קשה לקרוא, להביע במילים, ולכתוב בצורה רהוטה. יהיה לו עוד יותר קשה לקרוא בקול רם, הוא יחבר מילים, ישבש מילים, יעביר אותיות ממילה אחת לאחרת ויעשה שחלופים. אדם הסובל מזה יכתוב לרוב בשגיאות כתיב, יתקשה לקרוא מילים שחדשות לו ותהיה לו בעיה בהבנת הנשמע והבנת הנקרא. עם זאת, כדי לקבל את האבחון המדויק ולרכוש כלים משמעותיים, אתם מוזמנים לפנות אל מכון זרחין.

      מאפייניה של הדיסלקציה

      היא אחת מהבעיות הנוירולוגיות הנפוצות ביותר בקרב לקויי למידה והפרעות התפתחותיות. מדובר בבעיה נוירולוגית המשפיעה על היכולות הקוגניטיביות לקלוט, לעבד, ולהעביר באמצעות מילים. יש קושי רב בללמוד, לרכוש ידע חדש, לשלוף מילים, להקשיב ולכתוב יחד ולהבין את הנאמר בעל פה ובכתב.

      היא מופיעה בדרגות חומרה שונות וניתן להבחין בה כשמנסים לפתח מיומנויות של כתיבה, קריאה ודיבור וכשאנו צריכים להשתמש באחת מהפעולות האלה בלימודים, בעבודה, או בכל עיסוק הדורש כישורי שפה.

      כדי להגדיר אותה אנו צריכים להשוות בין יכולתו של הילד ליכולות הבסיסיות המקובלות והמותאמות לגילו. ילד בכיתה א' שקורא תחילה עם שגיאות וקושי בדיוק בשטף הקריאה זה בסדר, אך אם אנו שמים לב כי אין שיפור והילד מתקשה לעומת שאר חבריו יתחיל לעלות חשד כי מדובר בה.

      הדיסלקציה המולדת נקראת גם דיסלקציה התפתחותית, היא קיימת מלידה וסיבותיה תורשתיות. ברוב הפעמים שאנו מדברים על זה כלקות למידה, אנו מתייחסים לסוג הזה, שנובע מהרעלה בתהליך ההיריון, הפרעות במהלך הלידה, ואי ספיקת חמצן על ידי התינוק.

      היא עלולה להופיע גם בשלבים מאוחרים יותר בחיים, והיא נקראת דיסלקציה נרכשת. במצב זה עלול להיגרם מאירוע מוחי, חבלת ראש פיזית, דלקת קרום המוח, דלקת אוזניים חריפה או גידול, לרוב אצל אדם שכבר למד לקרוא לפני הפגיעה ובמצב זה איננו מתייחסים לכך כאל ליקוי למידה.

      הלקות הזו תופסת מקום רב בחייו של אדם בעל לקות זו, אך עם זאת ניתן לראות כי בעיה זו לא מחויבת לבוא לידי ביטוי בתחומים אחרים כמו ציור, מוזיקה, או ריקוד. היא לא מצביעה על רמת חוכמתו של האדם. ישנם מחוננים שהם דיסלקטים אך מצליחים מאוד בתחומם.

      חשוב לתפוס את אותה בזמן ולטפל בה, כדי למנוע פגיעה ברבדים רבים של החיים כמו למשל רמה נמוכה של אינטליגנציה, רמת בקיאות ירודה, ובעיות נפשיות עקב תסכול וחוסר מיצוי עצמי.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים