חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      מיהו לקוי למידה?

      מיהו לקוי למידה? לכך, ישנם מספר קריטריונים כאשר חלקם מתייחסים להישגי התלמיד בקריאה, הבעה בכתב ומתמטיקה. בהתאם לקשיים שמתגלים, יש להתאים את הטיפול הרלוונטי. במילים אחרות, בין אם מדובר בדיסלקציה, דיסגרפיה או דיסקלקוליה, מומלץ לפנות אל מכון זרחין ולקבל את האבחון המתאים. כך, צוות המומחים יבנה תכנית פעולה, למידה ותרגול התואמים את צרכיו ואת מרכיבי אישיותו של המטופל.

      כיום, ישנה דרך מקובלת להגדיר לקויות למידה. כלומר, רבים ברחבי העולם פועלים בהתאם ל-DSM-5, ספר אבחנות פסיכיאטריות הקובע כי לקויות למידה הינן הפרעות נוירו-התפתחויות. כמו כן, בסיסן של הפרעות אלו הן ביולוגיות ואף מחזיקות בהשלכות קוגניטיביות.

      בנוסף, ישנן מספר שיטות עיקריות דרכן ניתן יהיה לקבוע ולאבחן את קיומה של לקות למידה מסוימת:

      • בין אם מדובר בתחום הכתיבה, הקריאה או החשבון, עלולים להופיע קשיים בלמידה ושימוש יעיל בכישורי הלמידה. על קשיים אלו להמשך לכל הפחות חצי שנה ברציפות על מנת לעורר חשד ולהתערב בכך.
      • התחום והאופן בו המטופל מציג קשיים מצביע על פערים ניכרים ביחס למה שמצופה מבני גילו.
      • סימניה הראשונים של מורכבות זו מגיעים בבית הספר היסודי או התיכון. במקרים מסוימים ייתכן והם יבואו לידי ביטוי בגילאים מבוגרים יותר, בעת הלימודים הגבוהים – כאשר הדרישות האקדמיות הן מורכבות יותר.

      בהתאם לכל אלו, חשוב לשמור על ערנות, לגלות יוזמה ולהפנות את התלמיד או הסטודנט לגורמים הרלוונטיים; בעלי המקצוע המוסמכים לאבחן – ולהתאים עבור המטופל את המענה המדויק.

      כמו כן, בין אם מדובר בהוראה מתקנת או שמא מדובר במענה מקצועי אחר – על הטיפול להביט במטופל ועל מצבו החברתי, הרגשי והפיזי ולהעניק לו את הכלים הרלוונטיים.

      לצעוד קדימה

      ההשלכות של לקויות למידה הן רבות. עם זאת, ניתן לראות תוצאות חיוביות ארוכות טווח – בזכות אבחון וטיפול מותאם. כדי לקבל את המענה המדויק ביותר, כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם מכון זרחין. המכון הוקם על ידי מיכאל זרחין מתוך מטרה לסייע למגוון אוכלוסיות לצעוד קדימה לעבר ההצלחה.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים