חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      מתי שגיאות כתיב דורשות טיפול?

      שגיאות כתיב הן חלק בלתי נפרד מתהליך למידת הקרוא וכתוב. כלל הילדים צפויים לטעות בהיקף זה או אחר באיות מילים בגילאים צעירים. נורה אדומה נדלקת כאשר אין שיפור ניכר בהיקף השגיאות עם ההתקדמות בגיל. שגיאות כתיב מרובות מעוררות במקרים מסוימים חשד לדיסלקציה ויש לפנות בהתאם אל מכון אבחון לקויות למידה.

      מתי נפנה אל מכון אבחון?

      פנייה אל מכון אבחון לקויות למידה נדרשת במקרה של שגיאות כתיב מרובות על פי הנחיית צוות בית הספר. חשוב לציין שלא בכל מקרה בו קיימות שגיאות כתיב הדבר מעיד על דיסלקציה או לקות למידה. איות של מילים עם אותיות שיש להן צליל דומה עשוי להוות קושי בעבור ילדים רבים. טיפול נכון וממוקד במקרים בהם הוא נדרש יצליח לטפל בבעיה ביעילות. אם יכולת האיות של ילדכם נמוכה מזו של בני גילו הדבר עשוי לפגוע בתחושת המסוגלות העצמית שלו, כדאי לפנות אל מכון אבחון שמתמחה בשגיאות כתיב לפני שתגיע ירידה ניכרת בציונים.

      איך מתחילים לטפל בשגיאות כתיב אצל ילדים?

      טיפול בשגיאות כתיב מתחיל בזיהוי המקור לבעיה. חשוב להבחין האם מדובר בבעיית קידוד, מיומנות מוטורית או זיכרון חלש. שגיאות כתיב ממקור של בעיית קידוד מעידות על קושי בתרגום צלילים לאותיות כתובות. במקרים בהם הגורם לבעיה הוא מוטורי, הילד מתקשה בציור ראוי של האות. שגיאות כתיב שנובעות מבעיית זיכרון נוצרות בעקבות קושי משמעותי של הילד לשנן כללים ועקרונות. אבחון מדויק ומקצועי במכון זרחין יגלה מהו המקור לבעיה אצל כל ילד במטרה להציע את הפתרון הנכון ביותר.

      מדוע שגיאות כתיב דורשות טיפול?

      קיימות לקויות למידה שמגבילות את יכולת הכתיבה ויכולת הקריאה, ילד שסובל מאחת הלקויות יצליח להתגבר על הקושי בעזרת תכנית טיפולית מתאימה. טיפול בשגיאות כתיב הוא אחד מתחומי ההתמחות של מכון זרחין. ילדים שמאובחנים ומטופלים במכון זרחין מצליחים להתמודד טוב יותר עם הבעיה ואף להתגבר עליה. ללא טיפול ילדים שסובלים מלקות למידה צפויים לחוות תסכול, ירידה בערך בעצמי, פגיעה בביטחון העצמי, חרדה ודיכאון.

      ציונים נמוכים בגלל שגיאות כתיב

      בהעדר אבחון מקצועי בית הספר וההורים לא יידעו לתת לילד את המענה הנכון. בעיית שגיאת כתיב שאינה מגובה באבחון שמסביר את הגורם לבעיה עלולה לגרור אחריה פגיעה בציונים. לקויות למידה שאינן מטופלות צפויות לפגוע במוטיבציה של הילד ולפתח אצלו גישה שלילית כלפי למידה מכל סוג. אם נסייע לילד לפתור את הבעיה כבר בשלב מוקדם, לא תהיה פגיעה בערך העצמי או בהישגים.

       

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים