חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      קשיי כתיבה כתוצאה מדיסגרפיה

      המענה המקצועי לבעיות בכתיבה

      בכדי לאבחן לקויות למידה הבאות לידי ביטוי בקשיי כתיבה יש לבצע אבחון דיסגרפיה. דיסגרפיה יכולה להתגלות עם כניסתו של הילד למערכת חינוכית. כבר בגיל הגן ניתן לראות סימנים לכך אך ככל שהילד מתבגר והצורך בכתיבה הופך להיות חלק אינטגרלי מלימודיו, ניתן יותר להבחין בלקות זאת. לדיסגרפיה ישנן מספר דרכי טיפול יעילות מאוד. במכון זרחין תוכלו למצוא שיטת טיפול ייחודית המקלה באופן משמעותי על הקושי של הילד.

      כיצד ניתן לזהות כי יש צורך באבחון מקצועי?

      דיסגרפיה היא לקות אשר מקורה בפגיעה נוירולוגית שמקשה על הילד או המבוגר בכל תהליך למידה. היא פוגעת הן במערכת הקוגניטיבית והן במערכת המוטורית. חלק מהתוצאות של דיסגרפיה הן:

      • כתב יד שאינו ניתן לקריאה.
      • גודל אותיות שאינו בגדר הנורמה.
      • כתיבה בכיוון שאינו תואם את מה שנלמד.
      • כתיבה איטית באופן חריג מהרגיל.
      • חוסר סדר במהלך הכתיבה.
      • אי שמירה על כללי הכתיבה למשל שוליים.
      • שגיאות כתיב רבות.

      בכל אחד מהמקרים הללו מומלץ להגיע לאבחון על מנת לוודא כי הקושי המתבטא מקורו אכן בדיסגרפיה. מטרתו של האבחון היא לעזור לתת מענה ראוי בעתיד בכדי להצליח להתגבר על הקשיים.

      לרוב תלמיד יגיע לאבחון לאחר שהמורה שלו שם לב לקשיים הנ"ל ועל מנת לעזור לו להדביק את הפערים בכיתה. את האבחון, שנחשב כחלק מהאבחון הדידקטי, יבצע בעל מקצועי כמו פסיכולוג או מאבחן דידקטי אשר יוכל לאתגר את הילד במספר משימות שונות על מנת לאבחן את הקשיים שלו ואת מקורם בצורה הטובה ביותר.

      טיפול והתמודדות מול הקשיים

      דיסגרפיה הינה קושי שיכול להשפיע משמעותית על חייו של כל ילד במיוחד במידה והוא לא מאותר ומטופל בזמן. קשיים מעין אלו יוצרים תסכול ותחושת כישלון אשר משפיעות רבות על נפשו של הילד במיוחד בשלבים כל כך מוקדמים של חייו. זוהי בדיוק הסיבה לפנות אל מכון זרחין לאבחון דיסגרפיה, ולאחר מכן לקביעת תוכנית טיפול שתעזור לילד שלכם לחוות את הלמידה בצורה מוצלחת יותר ולא טראומתית. במכון זרחין תמצאו שיטת טיפול ייחודית וצוות מקצועי וקשוב שילווה אתכם לאורכו של כל התהליך, עד אשר הילד שלכם יחווה מחדש חווית הצלחה.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים