חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      המדריך השלם על לקויות למידה

      לקויות למידה הן הפרעות נוירו- התפתחותיות אשר פוגעות בתפקוד הקוגניטיבי של האדם. אנשים אשר מאובחנים עם לקות למידה יתמודדו עם קשיי למידה אשר אינם נובעים מכל בעיה חיצונית או מרמת אינטליגנציה נמוכה אלא מקושי פנימי. ברוב המקרים לקות הלמידה תבוא לידי ביטוי בקושי בהבעה מילולית, קושי בהבעה בכתב, קושי בקריאה וכתיבה, קשיים במתמטיקה, הבנת הנקרא ועוד. על מנת להתחיל בתהליך של מציאת הפתרון המדויק עבור הקושי איתו מתמודד הילד המבוגר יש לעבור תחילה אבחון כולל ומקיף.

      סוגים של לקויות למידה

      ישנם מגוון רחב של לקויות למידה אשר נבדלות אחת מהשנייה בתסמינים או המאפיינים השונים שלהן. חשוב מאוד לאתר את הלקות באופן ספציפי על מנת להתחיל תהליך טיפולי. חלק מלקויות הלמידה המוכרות והנפוצות ביותר הן:

      • דיסלקציה- לקות זאת נקראת גם לקות קריאה ובאה לידי ביטוי בעיקר בקשיים לימודיים שיכולים להתבטא בחוסר יכולת להבין את מה שנקרא, קושי בקישור בין צלילים, אותיות, תנועות, ליקויים בשטף של הקריאה וכן אוצר מילים מועט.
      • דיסקלקוליה- לקות זאת באה לידי ביטוי בתחום המתמטיקה. הלקות משתנה בהתאם לנקודות החוזק או החולשה של כל אדם ואדם. היא לרוב תבוא לידי ביטוי בקושי בהבנה כמותית, חוסר סדר וזכירה של מספרים, חוסר הבנה או מענה של פעולות מתמטיות פשוטות, קושי באומדן של זמנים וכן בקריאה של שעון.
      • דיסגרפיה- קושי הבא לידי ביטוי בכתיבה. קושי הן בפעולה הפיזית של הכתיבה והן בהבנה המילולית של הכתוב. בנוסף, ישנו קושי בסדר או הארגון של הכתיבה, בכתיבה מדויקת וללא שגיאות וכן קושי בארגון המחשבות טרם תתחיל הכתיבה.
      • לקות למידה שאינה מילולית- הלקות לרוב תבוא לידי ביטוי לא רק בתחומים כמו מתמטיקה, הבנת הנקרא או כתיבה אלה גם בכישורים החברתיים של הילד או המבוגר. לרוב ילדים אלו לא יהיו מובנים על ידי הסובבים אותם

      התמודדות עם לקויות למידה

      התמודדות עם ילדים לקויי למידה יכולה להיות מאתגרת ומעייפת. על מנת להצליח לעזור לילדים להתמודד עם הקושי חשוב תחילה להגיע לאבחון. לאחר מציאת הבעיה הספציפית של הילד ניתן להתחיל לתת את המענה הטיפולי המדויק. כיום ישנם מספר רב של מכונים אשר מציעים תהליך טיפולי יחד עם התהליך האבחוני. תהליך מסוג זה ניתן לעבור במכון זרחין. מיכאל זרחין, העומד בראש המכון, פיתח שיטה ייחודית ומדויקת המבוססת הן על מחקר רב שנים והן על ניסיונו האישי מה שמאפשר להגיע לכל ילד וילד באופן מדויק.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים