חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      זכויות של לקויי למידה

      סובלים מלקות למידה? מדינת ישראל קובעת לכם זכויות להקלות בבית הספר וגם באקדמיה. אם עברתם אבחון לקויי למידה, זה הזמן לבחון את הזכאות האישית שלכם להתאמות והקלות. לקות למידה מעידה על קושי לימודי מאובחן ועל אפשרות להפרעת תפקוד. לקויות הלמידה הנפוצות ביותר היום הן : דיסלקציה, דיסקלקוליה, דיסגרפיה והפרעות קשב וריכוז. זכויות ניתנות לילדים ומבוגרים עם לקויות למידה בהתאם לסוג הלקות, חומרת הבעיה והמצב ההתפתחותי של הילד.

      זכויות של לקויי למידה בקופת חולים

      קופת החולים מחויבת לספק לילדים לקויי למידה מענה לימודי, רגשי ונפשי. תכנית הטיפול מותאמת באופן אישי לילד כאשר ברוב המקרים תינתן המלצה לטיפולי ריפוי בעיסוק וטיפול רגשי. טיפול תרופתי יינתן בהתאם להמלצת רופא מטפל. אבחון לקויי למידה אינו נכלל בחוק הבריאות הממלכתי. כדאי לבחון זכאות להחזרים במסגרת הביטוח המשלים או ביטוח פרטי.

      מה אפשר לקבל במס הכנסה?

      ילדים לקויי למידה שאובחנו עם לקות חמורה או מקבץ של לקויות משולבים לעתים בבתי ספר לחינוך מיוחד או בכיתות מיוחדות שמוגדרות ככיתות חינוך מיוחד. הורים לילדים שלומדים בכיתות חינוך מיוחד זכאים להקלות מס הכנסה. שימו לב, ההקלות ניתנות להורים עד למועד בו הילד מגיע לגיל 18. חשוב לציין שההקלות אינן ניתנות באוםו אוטומטי ויש להגיש בקשה לחידוש ההטבת בכל שנה.

      זכויות של לקויי למידה בביטוח לאומי

      פנייה אל הביטוח הלאומי עולה על הפרק כאשר מדובר בלקות חמורה שנחשבת לנכות. נדגיש שמדובר במצבים חריגים בהם לקות הלמידה באה לידי ביטוי בעיכוב התפתחותי משמעותי ומגבילה את היכולת של הילד. לאחר גיל 18 ילד עם לקות למידה שמוגדרת כנכות יתבקש לעמוד מול ועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות והמשך קבלת קצבה.

      הקלות והתאמות ללקויי למידה בבתי ספר

      משרד החינוך הנחה את בתי הספר לתת הקלות לתלמידים שאובחנו עם לקות למידה. ההקלות ניתנות בהתאם ללקות וחומרת הבעיה. בין ההתאמות הנפוצות ביותר נמצא תוספת זמן בבחינות, התעלמות משגיאות כתיב, בחינה בעל פה, זכות להקליט שיעורים ועוד. מוסדות אקדמיים מאשרים הקלות והתאמות רק לסטודנטים שעברו אבחון במכון שמוכר על ידי המוסד האקדמי. סטודנטים עם לקות למידה זכאים להקלות במבחן פסיכומטרי.

      טיפול בלקויות למידה

      מתן טיפול נכון וממוקד בגיל צעיר משמעותי לחיזוק הביטחון העצמי ופיתוח יכולות. מכון זרחין מציע תכנית טיפול בהתאמה אישית לילדים עם לקויות למידה. עם הטיפול הנכון ותמיכה הילד יצליח להשתלב מבחינה חברתית ולעמוד בקצב הלימוד של הכיתה.

       

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים