חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      דיסגרפיה- כל מה שחשוב לדעת

      דיסגרפיה היא אחת מלקויות הלמידה המוכרות ביותר אשר באה לידי ביטוי בכל תהליך הקשור לכתיבה. פעולת הכתיבה הינה פעולה קוגניטיבית אשר משלבת גם את המערכת המוטורית ולה מספר שלבים שונים. לקות מסוג דיסגרפיה יכולה לפגוע בכל אחד מהשלבים הקשורים לתהליך הכתיבה ולרוב היא תראה בצורה של כתב לא ברור, שגיאות כתיב רבות, כתיבה איטית ומאומצת או הימנעות מכתיבה כלל. על מנת להתמודד עם הבעיה מומלץ להתחיל בראש ובראשונה באבחון נכון של הלקות.

      אבחון דיסגרפיה- הדרך הנכונה להצלחה

      דיסגרפיה לרוב תתגלה עם כניסתו של הילד אל מערכת הלימודים. ייתכן וכבר בגיל הגן יתגלו ניצנים של הבעיה אך ככל שהכתיבה הופכת לחלק משמעותי יותר מחיי היום יום של הילד קל יותר לאתר את הקושי. על מנת לאבחן כי אכן מדובר בדיסגרפיה יש לבחון תחילה האם הילד אכן לקוי למידה. לשם כך תחילים עם אבחון דידקטי או פסיכודידקטי אשר לרוב יעיד על קושי בכתיבה. לאחר האבחון הראשוני ניתן להתחיל ולכתוב תוכנית טיפולית מתאימה.

      כיום הדרכים המוכרות לטפל בלקות זאת היא על ידי הוראה מתקנת או לחלופין במסגרות של ריפוי בעיסוק הנותנות מענה לקושי זה. כפי שנאמר לעיל, התהליך יתחיל בכתיבת תוכנית שתיתן מענה מדויק לבעיה הספציפית של כל ילד וילד. חלק נוסף של התהליך הוא הקנייה של אסטרטגיות למידה נכונות והרגלי למידה אשר יהפכו את תהליך הלמידה ליעיל יותר.

      פן נוסף וחשוב לא פחות עליו תהליך מסוג זה עובד הוא כמובן הפן הרגשי. באמצעות הכלים הנכונים ניתן ללמד את הילד מהן החוזקות והיכולות שלו, לחזק את ביטחונו והאמונה הפנימית שלו, להשיב לו את תחושת המסוגלות ולהכיר לו מחדש את היכולות שלו. לפן זה ישנו משקל רב עד מאוד בהצלחתו של הילד.

      הטיפול הנכון עבור תלמיד לקוי למידה

      לקויות למידה הפכו בשנים האחרונות לנושא נפוץ מאוד. אם בעבר תלמידים בעלי לקויות למידה היו תלמידים איתם לא ידעו איך להתמודד כיום אנו רואים כי בעזרת היכרות עם התחום, אבחון מדויק וטיפול נכון גם תלמידים בעלי לקויות למידה יכולות לחוות הצלחות גדולות ומרגשות. חשוב לזכור כי תהליך האבחון הינו קריטי ומשמעותי לא פחות מהטיפול עצמו שכן הוא זה אשר מאפשר להבין מהי בדיוק הבעיה הספציפית ועל מה היא למעשה יושבת. במכון זרחין תוכלו לבצע הן את האבחון הראשוני עבור ילדיכם והן לקבל את המענה הטיפולי המדויק והנכון ביותר בעבורו.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים