חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      דיסלקציה והצלחה בחיים

      דיסלקציה והצלחה בחיים הם מושגים שלא בהכרח מסתדרים אחד עם השני. לכן חשוב להשתמש בכל כלי אפשרי כדי להגיע לפתרון.

      הדרך לדיסלקציה והצלחה בחיים

      1. במאמר הקודם, לקות למידה ודיסלקציה תיארנו תרגול של הבחנה בין צלילים עם קווים ארוכים וקצרים. את התרגול הזה ותרגולים דומים לו, אנחנו יכולים לבצע כל אימת שמתגלה קושי בהבחנה בין צלילים מעולם השפה והקריאה. אף כשמדובר באותיות ואף כשמדובר בתנועות של ניקוד.
      2. פה חשוב להדגיש כי כשקיים קושי בתנועות הניקוד, כמו לדוגמה קושי לזכור ולהבחין בין תנועה של פתח לתנועה של סגול, עלינו לבצע את התרגול הזה עם תנועות הניקוד בנפרד, בלי החיבור שלהם לאותיות. כלומר קודם כל לתרגל את השוני בין תנועת הפתח לתנועת הסגול, ולהסיר את כל הספקות שקיימות אצל הילד לגביהן. לאחר שנראה כי קיימת הבחנה חדרה וברורה בין הצלילים השונים נחבר אותם לאותיות.
      3. אפשרות נוספת להבחנה: אם נשב עם הילד משני צדדי השולחן ונזרוק אליו כדור ליד ימין ואחר כך ליד שמאל, יצרנו מצב של הבחנה בהירה בחשיבה בין שני דברים, היד הראשונה והיד השנייה. המודעות של הילד להבדל בין שני הזריקות מורכבת ממסרים המתקבלים על ידי חוש הראייה וחוש המישוש והתנועה. הילד אף רואה שבכל פעם הכדור נזרק ליד אחרת וגם מרגיש את המגע של הכדור בכל פעם ביד אחרת ומזיז בכל פעם יד אחרת כדי להחזיר לנו את הכדור.
      4. אם אנחנו אומרים לילד שיד אחת מסמלת צליל של חולם והיד השנייה מבטאת צליל של שורוק, ועליו לומר את הצליל המתאים לפי הזריקה שאנחנו זורקים אליו, אנחנו מחברים בין ההבדל שישנו בין הצלילים הללו, שהוא הבדל שכרגע הילד עדיין לא מספיק מבין אותו, לבין כל ההבדלים האחרים שישנם בין שתי הזריקות, שאתם ההבדלים האלה הילד מבין מצוין.
      5. התוצאה היא, שעל ידי כך שחוש ההבחנה של הילד עובד ביחס לזריקת הכדור, ועל ידי כך שאנחנו מחברים לזריקה את הצלילים של הניקוד, מתחיל להתרחש תהליך של חיבור הנתק בין חוש השמיעה לבין החשיבה. דיסלקציה והצלחה בחיים כבר פחות סותרים אחד את השני.

      הפתרון הוא נגיש

      אפשר להיות עם דיסלקציה, לפתור אותה, ולהצליח בחיים. יש לנקוט בפעולות הנכונות ולפנות לגורמים המתאימים כדי להשיג זאת. פנו אלינו עוד היום כדי להתגבר על הקושי.

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים