חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      מה זה דיסקלקוליה ואיך אפשר לטפל?

      צוות בית הספר מעלה חשש לדיסקלקוליה אצל ילדכם ואתם, כמו רבים אחרים כלל אנכם מכירים את המונח או מבינים את הבעיה. דיסקלקוליה היא לקות למידה שבאה לידי ביטוי בעיכוב בהתפתחות של יכולת חשיבה מתמטית. הבעיה אינה ניכרת רק בציון נמוך בחשבון אלא גם בקושי בביצוע חישובים פשוטים, התנהלות פיננסית, קריאת זמנים ותאריכים. מבוגרים וילדים עם בעיית דיסקלקוליה מתקשים בביצוע פעולות מתמטיות פשוטות והבנת מתמטיקה בסיסית. הבשורה הטובה היא תכנית הטיפול הממוקדת שמציע מכון זרחין. אין סיבה שנאפשר ללקות למידה לפגוע בהישגים של הילד או בתחושת המסוגלות שלו.

      באיזה גיל אפשר לאבחן ליקוי למידה?

      לקויות למידה מכל סוג דורשות אבחון וטיפול. בהעדר מענה מקצועי מקיף הבעיה צפויה להחמיר ולגרום לפגיעה מקיפה באיכות החיים. ילדים עם לקות למידה לא מאובחנת מפתחים במהרה דימוי עצמי נמוך שבר לידי ביטוי בבעיות התנהגות קשות. ליקוי למידה אפשר וצריך לאבחן כבר בגיל בית הספר. מכון זרחין מבצע אבחונים מדויקים ומקצועיים של לקויות למידה מכל הסוגים בילדים ומבוגרים. האבחונים מתבצעים על ידי צוות מקצועי ומנוסה תוך שמירה על דיסקרטיות.

      מתי מתעורר חשש לבעיית דיסקלקוליה?

      אם אתם מזהים אצל ילדכם או אצלכם קושי משמעותי בהשלמת פעולות חשבון פשוטות או היפוך ספרות – כדאי לעקוב מקרוב אחר התפתחות החשיבה המתמטית. במקרים בהם יש לילד יכולת טובה ואף טובה מאוד בכתיבה וקריאה אך הוא נרתע מכל פעולה שדורשת חישובים מתמטיים פשוטים – זה הזמן לפנות אל מכון זרחין לטובת אבחון. דיסקלקוליה שאינה מטופלת נכון עלולה לייצור בעיית למידה חמורה.

      מהי דיסקלקוליה כלקות

      ילד או אדם מבוגר עם דיסקלקוליה צפוי לגלות קושי משמעותי בביצוע פעולות מתמטיות יומיומיות פשוטות. הלקות באה לידי ביטוי בקושי משמעותי בחישוב עלויות במרכול השכונתי, תשלום חשבונות ואף עמידה בזמנים. כאשר הלקות אינה מאובחנת האדם/הילד אינם מבינים מדוע הם כה מתקשים לבצע פעולה שמוגדרת על ידי אחרים כפשוטה. השכיחות של הדיסקלקוליה היא 1%-6% מכלל האוכלוסייה. המקור של הלקות הוא לרוב תורשתי. כמעט תמיד אל אבחון דיסקלקוליה יתלוו גם הפרעות קשב וריכוז.

      אבחון ליקוי למידה מסוג דיסקלקוליה מבצעים לרוב בגיל 8 (כיתה ב') כאשר ניתן כבר לזהות פער בין היכולות של הילד לבין אלו של בני גילו. ללא טיפול מתאים הפער צפוי לגדול עם השנים. ייתכן מקרה בו ילדים שסובלים מדיסקלקוליה יצליחו לפתח מיומנויות חשבון בסיסיות, אך כאשר חומר הלימוד יהפוך מעט יותר מורכב הם לא יצליחו להתמודד.

       

       

       

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים