חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לפרטים ולקביעת תור

    השאירו את הפרטים הבאים

      מה זה דיסלקציה ואיך מאבחנים?

      דיסלקציה היא לקות למידה נפוצה שבאה לידי ביטוי בשיבוש בתהליכים הקוגנטיביים. ילדים ומבוגרים שסובלים מדיסלקציה מתקשים בביצוע פעולות פשוטות כמו קריאה. הלקות מופיעה ברמות חומרה שונות. סימנים ראשונים של דיסלקציה צפויים להופיע כבר בכיתה א' כאשר התלמיד לא יצליח ללמוד לקרוא. אבחון דיסלקציה לילדים נחוץ מוקדם ככל האפשר היות והתופעה אינה חולפת עם הזמן.

      תסמינים של דיסלקציה

      1. איחור בהתפתחות של יכולת הדיבור
      2. קושי בהגיית מילים
      3. קושי בלימוד בסיסי כמו אותיות או צבעים
      4. כתב יד לא קריא
      5. החלפת סדר האותיות במילים
      6. בלבול בין אותיות דומות ובין ימין ושמאל

      מתי נדרש אבחון דיסלקציה לילדים?

      פנייה אל מכון אבחון נדרשת למטרת אימות או שלילת חשד לדיסלקציה. מכון אבחון מנוסה ומקצועי יצליח לקבוע האם אכן קיימת לקות למידה. אבחון דיסלקציה לילדים כולל אבחון דידקטי, ראיון, מבחנים, עיון בחוות דעת של צוות בית הספר. צוות המכון אוסף מידע רב אודות הילד, מנתח את הנתונים ומציג את מסקנותיו. הפנייה לאבחון תוכלו לקבל מצוות בית הספר. הורים שחושדים שילדם סובל מלקות למידה מוזמנים לפנות אל מכון אבחון גם ללא מעורבות של צוות בית הספר.

      אלו הקלות מקבלים תלמידים לקויי למידה עם דיסלקציה?

      לקויי למידה זכאים להקלות והתאמות בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים וגם בתיכון. משרד החינוך קובע את הזכאות להתאמות עם דגש על מבחנים. ההתאמות ניתנות במטרה להעניק לתלמידים לקויי למידה הזדמנות לממש את היכולות שלהם. קבלת הקלות מתאפשרת רק לאחר הצגת אבחון ממכון מוסמך ומוכר.

      היכן מאבחנים דיסלקציה?

      אבחון דיסלקציה לילדים יש לבצע במכון שמתמחה בתחום. על המאבחן להיות איש מקצוע עם רקע אקדמי בתחום החינוך או הפסיכולוגיה עם דגש על אבחון לקויות למידה. כדאי לברר מראש איזו התמחות יש למאבחן ולוודא ניסיון בעבודה עם ילדים. לא כל המאבחנים מתמחים גם בילדים וגם במבוגרים.

      משך האבחון הוא 4-5 שעות כאשר בחלק מהמקרים אפשר יהיה לקבוע שתי פגישות. בעבור ילדים קטנים עם קושי בריכוז נמליץ על שתי פגישות אבחון. השלב הראשון יהיה ראיון מקדים בנוכחות ההורים והילד. מטרת הראיון היא איסוף מידע כולל רקע משפחתי של בעיות התפתחות ולקויות למידה. יש להגיע אל האבחון עם כל המסמכים הרלוונטיים (סיכומי טיפול, חוות דעת, אבחונים קודמים). שיתוף פעולה של הילד הכרחי להצלחת התהליך כך שכדאי להכין אותו מראש ולתאר לו מה צפוי במהלך פגישת האבחון. עשו מאמץ להגיע עם הילד במצב נינוח ועירני.

       

       

      מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

        קידום אתרים קידום אתרים